Hoewel deze "coördinatiemethode de automaat" een aanfluiting voor alle muzikanten is, is het vooral ontoereikend voor hymn pianisten. Onze muzikaal genre vereist veelzijdigheid in twee belangrijke aspecten:
- Ten eerste, de hymnal biedt een opzettelijk vierdelige vocale harmonie; het is niet bedoeld om een piano score. Als pianisten, daarom hebben wij de verantwoordelijkheid en het voorrecht om een begeleiding die niet alleen past bij de piano's kenmerken maar ook voortdurend de hymne ontwikkelt en haar richting versterkt ambacht.
- Ten tweede, moeten hymn pianisten vaak moduleren door meerdere sleutels te gebruiken tijdens dezelfde prestaties of, al te vaak moeten rekening houden met minder veelzijdige instrumenten of muzikanten. Vandaar, moet men kunnen afwijken van de gedrukte toets en zetten op de vlieg.
Daarom, tenzij wij kunnen distantiëren ons spelen van zowel de hymnal gedrukte partituur en sleutel, onze voorstellingen helaas ontbreken zal--zullen we niet in staat voor het presenteren van hymnen aan hun volle effect. Als we weer in lauw voorstellingen, niet alleen zullen aanbidden lijden, maar gelovigen zullen ook beginnen te geloven dat de hymnen saai, repetitious en niet relevant voor de hedendaagse aanbidding zijn. Hoe meer die indruk neemt wachtruimte, de verdere glijdt de hymne richting vergetelheid.
In dit instructable, daarom introduceren we een vier-stappen methode van training waarmee u de belangrijke Dissociatieve vaardigheden van hymn begeleiding ontwikkelen. Als onderdeel van deze methode wij zal ook voorschrijven een specifieke methode van spelen die geschikt is voor hymnen (en zelfs refreinen van hedendaagse christelijke muziek) veel van de tijd. Natuurlijk geen formule een momentane magische substituut voor ervaring kan bieden, maar door deze suggesties te volgen, zal u zich concentreren op uw opleiding waar uw inspanning voor het beste wordt besteed. Uiteindelijk ontwikkel je niet alleen een methode van hymn begeleiding, maar ook een methode van improvisatie in het algemeen; verder ontwikkel je niet alleen een methode van improvisatie, maar ook echte muzikaliteit.