Stap 5: Eenheid Code
Zorg ervoor dat uw projecten eenheid seriële communicatie door
bewerken > Projectinstellingen > player > scroll naar beneden voor optimalisatie en api-compatibiliteit wijzigen in .NET 2.0
1-import uw geluidsbestanden in eenheid (slepen en neerzetten)
2-Maak een AudioSource in je scène
3-Maak van een lege GameObject u kunt noemen het manager en script te koppelen
4 - Voeg geluidsfragmenten aan onze publiekelijk gedefinieerd Array met de naam clips (n slepen)
het belangrijkste idee is om een matrix van SoundClip te houden onze geluidsbestanden, en lezingen van arduino voortdurend te controleren als op een bepaald moment de waarde is = "1" then willekeurig kiezen van een geluidsbestand met behulp van Random.range en spelen
using UnityEngine;using System.Collections; using System.IO.Ports; public class Audio : MonoBehaviour { public AudioClip[] clips;
public AudioSource player; private SerialPort port = new SerialPort( + "COM11", 9600); // Use this for initialization void Start () { port.Open(); port.ReadTimeout = 25; } // Update is called once per frame void Update () {
if (port.IsOpen) {
try { int value = port.ReadByte(); Debug.Log(value); if (value == 1) { int random = Random.Range(0, clips.Length);
if (!player.isPlaying) { player.clip = clips[random]; player.Play(); }
} } catch (System.Exception) {
}
} } } }