Een spel van draken - een Arduino geleid spel (5 / 8 stap)

Stap 5: Game-systemen (het hart van ons project)

////////////////////////////////P1 GAME SYSTEM/////////////////////////////////////

NORMAAL SPEL STAAT

VOID GameSystemP1() {}

cleanBoardP1();

Als (CurrentLedP1 > ScoreP1) {}

TimerActiveP1 = false;

CurrentLedP1 = 0;

Als (ScoreP1 > = 3) {}

SpeedP1 = SpeedP1 / SpeedPercentage;

ScoreP1-= 1;

}

terugkeer;

}

/////////////////////////////////
NOTITIES

De huidige leidde kan nooit hoger zijn dan de huidige score. De gespeelde heeft dus niet duwt de knop helemaal niet, die resulteren in een dalende van de score.

Het is belangrijk op te merken dat wanneer de speler verliest:
-de huidige geleid terug wordt ingesteld op 0
-de huidige tijd is op beginstand zetten

Behalve alleen wanneer de score hoger dan de minumin is:
-de score daalt
-de snelheid toeneemt (omgekeerde percentage)

////////////////////////////////

LAATSTE LED

Als (ScoreP1 == CurrentLedP1) {}

Hiermee schakelt u de timer

Als (TimerActiveP1 == false) {}

TimerActiveP1 = true;

IntervalP1 = SpeedP1;

TimeSaveP1 = tijd;

}

De knop werd ingedrukt aan de rechterkant leidde

if(P1ButtonDelay() == true) {}

TimerActiveP1 = false;

CurrentLedP1 = 0;

SpeedP1 = SpeedP1 * SpeedPercentage;

ScoreP1 += 1;

}

inschakelen van de led

Als ((time-TimeSaveP1) < (IntervalP1)) {}

digitalWrite((CurrenLedP1+FledP1),HIGH);

}

De speler heeft geen druk op de knop en dus verliest een ronde

Als ((time-TimeSaveP1) > (IntervalP1)) {}

TimerActiveP1 = false;

CurrentLedP1 = FledP1;

Als (ScoreP1 > = 3) {}

SpeedP1 = SpeedP1 / SpeedPercentage;

ScoreP1-= 1;

}

terugkeer;

}

}

VOORTDURENDE LEDS

else {}

Hiermee schakelt u de timer

Als (TimerActiveP1 == false) {}

TimerActiveP1 = true;

IntervalP1 = SpeedP1;

TimeSaveP1 = tijd;

}

de speler op de knop gedrukt op het verkeerde moment

if(P1ButtonDelay() == true) {}

TimerActiveP1 = false;

CurrentLedP1 = 0;

Als (ScoreP1 > = 3) {}

SpeedP1 = SpeedP1 / SpeedPercentage;

ScoreP1-= 1;

}

terugkeer;

}

Normale Blink

else {}

Als ((time-TimeSaveP1) < (0,25 * IntervalP1)) {}

digitalWrite((CurrenLedP1+FledP1),HIGH);

}

Als ((time-TimeSaveP1) > (0,5 * IntervalP1)) {}

digitalWrite((CurrenLedP1+FledP1),LOW);

}

}

de speler op de knop gedrukt op het juiste moment!

Als ((time-TimeSaveP1) > (IntervalP1)) {}

TimerActiveP1 = false;

CurrentLedP1 += 1;

}

}

terugkeer;

}

Gerelateerde Artikelen

Vrij Simple Simon - de evolutie van een Arduino-game

Vrij Simple Simon - de evolutie van een Arduino-game

belangrijke mededeling: (d.w.z. relevant) eindversie is bij de laatste stap van dit instructable.Als u bouwen van een Simon wilt, is dat de aanbevolen versie.De rest van de show van de stappen hoe dit zich ontwikkeld van een kale spel voor LED 13 en
Maken van een draagbare barcodescanner met een arduino en een cuecat

Maken van een draagbare barcodescanner met een arduino en een cuecat

rond het begin van de eeuw, was er een bedrijf waarvan bedrijfsmodel opgenomen weggeven van gratis barcodescanners die wedijveren met toetsenborden.    Een relatief eenvoudig mod met deze scanners cuecat verwijderd van de codering en maakte hen gesch
RFIDuino - met behulp van een Arduino & RFID-lezer te maken van een puzzel GeoCache

RFIDuino - met behulp van een Arduino & RFID-lezer te maken van een puzzel GeoCache

ik geniet van zowel Geocaching en elektronica en heb een paar van elektronische puzzel caches met behulp van een Arduino.Mijn nieuwste creatie (met de hulp van een collega cacher voor de code) is met behulp van een Arduino en RFID lezer te maken van
Hoe tweet van een Arduino met behulp van de wifi-Shield

Hoe tweet van een Arduino met behulp van de wifi-Shield

he, ik ben een grote fan van Instructables. Ik heb het consequent gebruikt voor de afgelopen 3 jaar en nu is het tijd voor mij om te schrijven een zelf.Hier gaan we. Dit instructable is voor degenen die willen een levenloos voorwerp tweet automatisch
Met behulp van een Arduino Uno R3 als een spelbesturing

Met behulp van een Arduino Uno R3 als een spelbesturing

2016 UPDATE: Ik zal niet langer ondersteuning zorgen in het commentarensectie. Dit is een verouderde en achterhaalde methode, die heeft weinig reden om te worden weggezogen. Houden het alleen voor informatiedoeleinden.Natuurlijk, de Uno doet niet vad
Hack een oude iPod met behulp van een Android en een Arduino.

Hack een oude iPod met behulp van een Android en een Arduino.

Deze tutorial toont je hoe een Arduino gebruiken om te schakelen van dat oude stoffige muziekspeler in een Bluetooth gecontroleerde docking station.Zelfs als er al een gebarsten scherm of een lege batterij die kan nog steeds worden gebruikt.De volgen
Zet een N64-Controller in een USB-Gamepad met behulp van een Arduino Leonardo

Zet een N64-Controller in een USB-Gamepad met behulp van een Arduino Leonardo

De gemakkelijkste manier om te zetten een N64-Controller in een USB-Gamepad is om te kopen een N64-Controller-Adapter voor ongeveer £15. Maar het kan ook worden gedaan hebt u een Arduino Leonardo of elke andere Arduino board met ingebouwde USB-commun
Een flipperkast 1970 's omzetten in een atoom synced wekker met behulp van een gps en een arduino

Een flipperkast 1970 's omzetten in een atoom synced wekker met behulp van een gps en een arduino

Een van de meest voorkomende problemen van pinball verzamelaars is waar we de volgende keer. De gedachte kwam bij me op een dag - wat als ik opnieuw kon purpose de flipperkast? Ik kon vervolgens vervangen door een bestaand apparaat de pin, en mijn pr
RGB LED Tutorial (met behulp van een Arduino) (RGBL)

RGB LED Tutorial (met behulp van een Arduino) (RGBL)

LED's zijn geweldig. Maar er een punt waar het opvlammen eenvoudigweg niet voldoende is bij elk project komt. Voor deze gevallen een RGB (rood, groen, blauw) is LED het antwoord.Elke kleur gloed met een RGB LED zult u kunnen tot uw hartje begeert.Bij
Hoe het bouwen van een Arduino Uno op een BreadBoard

Hoe het bouwen van een Arduino Uno op een BreadBoard

Als je net als en mij en geniet van elektronische bouwprojecten dan u zou hebben samengewerkt met de Arduino Uno. De Arduino uno is de meest populaire micro controller van de serie en heeft een grote collectie van bibliotheken die werken met het zeer
Het laden van programma's op een Arduino UNO van Atmel Studio 7

Het laden van programma's op een Arduino UNO van Atmel Studio 7

In deze korte Instructable gaan we om te leren hoe om een programma aan de Raad van een Arduino UNO met behulp van Atmel Studio in plaats van de Arduino IDE te laden. Dit is handig wanneer u wilt ontwikkelen een programma met meer vooruitgangseigensc
Bouwen van een eenvoudige Robot met behulp van een Arduino en L293 (H-brug)

Bouwen van een eenvoudige Robot met behulp van een Arduino en L293 (H-brug)

Hey mensen, dit is mijn eerste instructable, en ik ben hier om aan te tonen hoe het bouwen van een eenvoudige robot met een beetje van Arduino, programmering, maak je geen zorgen, ik heb bijgevoegd het codebestand hieronder, kunt u het gebruiken ter
Hoe om te schakelen van een Arduino output van in- en uitschakelen van uw Android mobiele telefoon.  Arduino voor Beginners

Hoe om te schakelen van een Arduino output van in- en uitschakelen van uw Android mobiele telefoon. Arduino voor Beginners

Update: Zie Andriod/Arduino voor Beginners - ontwerp Custom Andriod menu's aan de Arduino uitgangen wissel voort en vandoor. Absoluut geen programmering vereist voor een alternatief dat niet vereist programmering helemaal.Hoe Beginners een Arduino-ui
Controle LED's met een Arduino van een C# programma

Controle LED's met een Arduino van een C# programma

heb je ooit wilde om te controleren enkele LED's met je Arduino vanuit een programma dat u hebt geschreven? Nou ben ik hier om u te helpen met dat.. Dit is mijn eerste ' kunnen dus please help me uit als ik langs de weg omhoog knoeien. En voel je vri