Stap 8: Inzicht in het systeem
De code van de afzender doet een paar verschillende dingen. Eerst bepaalt het aantal variabelen, waarvan de belangrijkste zijn de instructies voor het verzendende apparaat, met het label 'a' tot en met 'f' en series van het karakter. Deze arrays functie veel zoals CPU instructies voor iets als een CPU Hack, hoewel het is erg vereenvoudigd; de eerste verscheidene van de getallen in deze instructies nodig zijn voor het bepalen van de specificatie van IR signaal en zijn niet essentieel voor het begrip van het systeem zelf. De belangrijkste van de de 'bits' van de instructie worden de laatste drie, die welke LED is ingeschakeld bepalen (of uitgeschakeld). Dit zijn de werkpaarden van onze zeer kleine instructieset, en het is belangrijk op te merken dat de meer belangrijke informatie kan worden verzonden en opgevolgd. Wij denken dat als je wat infrastructuur opgebouwd, dan je kunt sturen dingen zoals afbeeldingen of objecten van zelfgemaakt klassen die kunnen worden gebruikt als input op uw ontvanger knooppunten of meer ingewikkelde instructie sets die iets meer verwant aan een volledige computer of CPU kunnen nabootsen.
De vierde 'beetje' van het recht kan worden uitgevoerd als een besturingselement 'beetje', als je wilde meer knooppunten toevoegen aan uw systeem. U kunt dit op verschillende getallen die vertegenwoordigen zou welk apparaat (of een groep apparaten) de instructie is bedoeld voor en dan de ontvanger apparaten zou controleren om te zien of de instructie voor hen was, en uit te voeren als dat zo is, en negeren de instructie als niet.
De code van de ontvanger in wezen draait op de infrarood ontvanger en luistert dan voor input. Zodra een soort IR-input heeft ontvangen, dan duurt deze gegevens, die een reeks tekens in dit voorbeeld, en voert een instructie (het draaien van in- of uitschakelen een LED) afhankelijk van de instructie die is verzonden. In dit systeem vertegenwoordigen de laatste drie 'bits' die ertoe aanzetten en die uit te schakelen. Als de bit 1, dan is de corresponderende LED is ingeschakeld, en van het is 0, dan dat LED is uitgeschakeld. Als u meer knooppunten toevoegen aan uw systeem, zou het nodig voor elk apparaat om te bepalen als de instructie het ontvangen was eigenlijk voor het, die zouden kunnen worden gerealiseerd door te controleren voor een besturingselement 'beetje' vóór het uitvoeren van de instructie code.
Wat we hebben verstrekt, is meer van een sjabloon dan een compleet systeem, en het wordt geleverd als een systeem worden voortgebouwd. Voel je vrij om uw eigen programma's uitproberen en testen van de mogelijkheden van het platform. Onze oorspronkelijke bedoelingen waren om te bouwen van een gedistribueerde architectuur van Harvard, die is een platform dat fysiek scheidt van datageheugen en het geheugen van de instructies. We wilden dit doen door het scheiden van elk van de activiteiten gekoppeld aan beide gegevenstypen in eigen Arduino, waarbij beide apparaten communiceren via infrarood licht. Er zijn zeker genoeg leuke dingen die zou kunnen met deze instelling gemaakt worden echter en we hopen dat u veel plezier met het testen van nieuwe configuraties of programma's. Als u komen met iets afkoelen, te delen gelieve het terug met ons, wij zouden graag zien dat het.