Stap 2: Longtime timer
Deze gemaakt dingen ingewikkeld omdat een gebruikersinterface moest worden uitgevoerd.
De eerste poging was om de Adafruit RGB LCD schildgebruiken, maar dit was in strijd met mijn hardware-interrupt vanwege de i2c-bus (zeer vreemde effecten). Zodoende had mij voor het overschakelen naar een native 16 * 2 LCD display en 4 schakelaars. Deze 4 schakelaars moest volstaan om te bouwen van een UI omdat nu alle IO pinnen van mijn arduino werden gebruikt.
De timer zelf gebruikt dezelfde techniek, het gebruik van stappenmotoren. Maar met een constante drempel voor de interrupt.
De gebruiker kan de timer instellen door te wijzigen van elk cijfer van een SS-display, de timer en ik kunt u enkele instellingen wijzigen kan beginnen. Om te weten, welke functie wordt aangevraagd, wanneer een knop wordt ingedrukt, de waarde van een byte wordt gebruikt voor het opslaan van de knipperende cursors positie. Deze manier, het is duidelijk herkenbaar, wat de gebruiker ziet wanneer hij op een knop drukt en kan worden gecontroleerd met behulp van een eenvoudige schakelaar-opdracht. (Zie Sourcecode)