Stap 4: Veranderende kleur met behulp van de Potentiometer
Mijn vriend vroeg me af als we kleur verschuiving van de optimale versnelling Toon op zijn auto zoals in NFS drag-races kunnen veranderen.Deze code gebruikt enkel potentiometer aan de kleur van de LED op basis van de waarden veranderen. Maar RGB LEDS kan worden gebruikt voor koeler spul maar het vasthaken van het aan de juiste invoerbronnen. Als u een kaart van het RPM, versnelling en het koppel van uw auto krijgen kon, kon u het circuit met licht op groen voor dat juiste RPM of denken meer cool stuff program. Ondertussen gewoon downloaden en uitvoeren van dit programma te Draai uw imaginaire knop.
Code begint hier
/ * Verandert van kleuren van een RGB-LED gebaseerd op potentiometer
Gemaakt: Ravi Kanth Kosuru
Datum: 28/12/2013 * /
int rPin = 13;
int gPin = 12;
int bPin = 8;
int switchCase = 0;
int pot = A0;
int gButton = 7;
int bom = 2;
char rVal gVal, bVal;
VOID Setup
{
pinMode (rPin, OUTPUT);
pinMode (gPin, OUTPUT);
pinMode (bPin, OUTPUT);
pinMode (pot, INPUT_PULLUP);
pinMode (gButton, INPUT_PULLUP);
pinMode (bom, INPUT_PULLUP);
Serial.begin(9600);
}
void loop
{
Potentiometer waarden delen door 4 om een kleiner bereik
int potValue = analogRead (pot) / 4;
Serial.println(potValue);
Begint met blauw voor waarden van minder dan 100 en rood voor waarden boven 15
Kan worden gebruikt om de optimale instellingen met kaart
Groen tussen 115-145. Waarden vóór en na de groene zones van kleur veranderen
Gebruiksvoorwaarden van de grens voor optimale waarden weergeven
Als (potValue > 0 & & potValue < 100) {}
switchCase = 0;
}
anders als (potValue > = 100 & & potValue < 115) {}
switchCase = 1;
}
anders als (potValue > = 115 & & potValue < 135) {}
switchCase = 2;
}
anders als (potValue > = 135 & & potValue < 150) {}
switchCase = 1;
}
else {}
switchCase = 4;
}
switch(switchCase) {}
Case 0:
setColour (hoog, hoog, laag);
breken;
Case 1:
setColour (laag, laag, laag);
breken;
Case 2:
setColour (hoge, lage, hoge);
breken;
Case 4:
setColour (laag, hoog, hoog);
breken;
}
}
VOID setColour (char rode, groene char, char blauw)
{
digitalWrite (rPin, rood);
digitalWrite (gPin, groene);
digitalWrite (bPin, blauw);
}
//Code eindigt hier