Stap 3: Tips en trucs
Hier is een tip, ik weet dat deze code werkt, maar wanneer mij downloaden en ran naar de vijl die ik aan dit Instructable gehecht (enkel dubbele controleren voordat ik publiceren) het werkte niet! Wat de..., ik besteed ongeveer 45 minuten op dit eenvoudige kleine ding proberen te achterhalen waarom was alles wat ik heb op de seriële monitor "0 inch". Ik eindelijk de module van de HC-SR04 mij watertje using door een andere vervangen, gissing wat - dat bevestigde het.
Bekijk de programma's reactie als je met een van de vertragingstijden spelen. Ik vond op de harde manier dat te korte een vertraging, of helemaal in bepaalde delen van het script alles werken stopt.
Zodra u hebt alles werkt je fantasie is je enige limiet - u kunt dit controleren een stationaire object om ervoor te zorgen dat het blijft stationaire. Of u kunt het gebruiken om u te waarschuwen wanneer een object langs de sensor beweegt. Of u kunt het aan... (uw beurt).
Het bovenstaande breadboard is uit een ander project dat ik heb voltooid waar alles is cool totdat iets dichter dan 24" op de sensor. Maar het gewoon niet schreeuwen bij mij de tweede dat gebeurt. Dat project gebruikt drie LEDs en een zoemer. Als er niets dichter dan 24" brandt de groene LED. Wanneer iets dichterbij dan 24" voor de module de groene LED gaat uit en de eerste rode LED gaat branden. Nu, als het object dichter dan 24" voor een bepaalde periode van tijd blijft de andere (betere) rode LED en zoemer worden geactiveerd. Als u het object verplaatst terug meer dan 24", is het alarm - als het op - en de rode mogen uitschakelen en de groene LED weer ingeschakeld. Ik zei, als het alarm is ingeschakeld, omdat iets kunt binnen 24" verplaatsen, draaien op de 1ste rode LED, maar niet de tweede rode LED trigger en alarm door verder terug voordat de tijd om dit te doen verlopen. Dat zal niet stoppen met alle valse alarmen, maar het moet wegnemen die veroorzaakt door vogels vliegen door of eekhoorns wegrenden via het pad van de sensoren, spullen zoals welk.