Stap 2: Pepakura macht!
Nu heb je fundamentele skelet die uw gewicht kan dragen. Als je deed het in de 123D, obj terug naar de max importeren en uitlijnen van skelet binnen de zitschaal. Je moet om te zien waar u kunt vouwen.
Op dit ogenblik u Exporteer stoel mesh (kleiner, als we gesneden uit 4mm eerder) in obj en open het in Pepakura designer. Dit is koele software die u helpt om het 3D-object te plat vlak ontvouwen en kunt u het ontwerpen van zorgvuldig elk stuk. Wanneer u zult tevreden met resultaat, verdelen uw model op dezelfde manier op Max, gebruik shell op alle onderdelen (inclusief ribben) in dikte van materiaal, in mijn geval 4 mm, dit is enkel voor selectievakje hoe en waar wordt toegevoegd meer dikte en je te strak of te groot delen vermijden kan.
Dus als u in dit stadium, moet u overlappingen of kleppen of plooien, ben ik niet zeker wat is de juiste naam voor dit. Zoals alles, maken ze wijselijk, stel je ook uitpakken van deel aan elkaar niet snijden. U kunt altijd exporteren naar pepakura controleren hoe het zich ontvouwt en vervolgens vast.
Wanneer zijn afgewerkt, gooi het in pepakura, dxf exporteren en vervolgens opent in sommige CAD-studio, of Adobe Illustrator. Controleer de schaal en om zeker te zijn, alle krommen te exporteren van Max met lijn of een rechthoek van exacte lengte, bijvoorbeeld 100 cm. Iedereen kan dan controleren de schaal en deze naar de juiste grootte.