Stap 8: Gebruik ervan: Games maken
Laten we ons eerste programma in Spin. Spin is een high-level taal ontwikkeld alleen voor de Propeller - het is een beetje een mix van BASIC en C. Mijn achtergrond is in php en ik vond Spin vrij eenvoudig en ongecompliceerd.
Creëren van een programma
Laten we beginnen met 'Hallo wereld':
- Downloaden van de Propeller-hulpprogramma (windows) (Mac) (Linux)
- Hier is de volledige Hello World-programma:
CON _clkmode = xtal1 + pll16x
_xinfreq = 5_000_000 OBJ term: "tv_terminal" PUB beginnen term.start(12) ' start de tv-terminal
term.Str (string ("Hello World")) ' Hello World afdrukken
Kopiëren en plakken van dat programma in de Propeller Tool en hit F8 op uw toetsenbord. U ziet:
(volledige grootte)
Klik op de knop met het label 'Binaire bestand opslaan', en sla het binaire bestand op uw SD Card. Pop de kaart in El Jugador, schoen op opwaarts en selecteer het bestand. Uw scherm moet zeggen, ' Hallo wereld ".
Making Games
Toont u hoe om spellen te maken valt buiten het bestek van deze howto, maar hier zijn sommige uiteinden en de middelen om te beginnen;
Hoe te programmeren van de Propeller
De Propeller handleiding toont u hoe te gebruiken Spin en u kunt het PDF hier downloaden.
Hoe te doen graphics
De Graphics_demo is een geweldig programma om te begrijpen hoe te trekken afbeeldingen, lijnen, cirkels, enz. Stormloop op als-is, vervolgens wijzigingen aanbrengt in de code om te zien hoe de afbeeldingen veranderen.
Hoe lees ik de controller
De NES-controller -object bevat een voorbeeldprogramma, zodat u kunt zien hoe om te lezen van de gamepad.
Hoe geluid
Er zijn verschillende geluidsobjecten daar, zulks men werken goed maar je hebt keuzes. Ik stel voor dat u genoeg tijd besteden op geluid, ik denk dat het is een vaak over het hoofd gezien onderdeel van game-design die echt kan uw spel meer rijk en interessant.
Het samenstellen
Neem een kijkje op andere programma's (gelinkt in de vorige stap) om te begrijpen hoe ze combineren geluid, input en afbeeldingen om een spel te maken.