Stap 2: De Arduino codering
In deze sectie wordt nogal lastig voor de beginner, maar voor de geavanceerde Arduino codeur, dit zou basic LED en Toon functionaliteit. Gelukkig alles wat je hoeft te doen is uploaden mijn schets naar uw ATtiny85 via een programmeur van uw keuze. Persoonlijk gebruikte ik een instelling genaamd "programmeren van een ATtiny85 met Arduino", die gebruik maakt van een breadboard en wat jumper draadjes. Dat bovengenoemde Instructable koppelingen naar de downloadbestanden bevat voor het installeren van de ATtiny master pack in uw omslag van de Arduino voor boards. Ik heb geëxperimenteerd met meerdere tutorials voor Arduino schetsen toe te voegen aan een ATtiny op een breadboard: sommige methoden gefaald, en sommige werkte-- en de methode die gehanteerd in de perfectie de was uit de tutorial hierboven, met ATtiny85 @ 1MHz (interne oscillator; BZV uitgeschakeld) als de aangewezen board voor uploaden klaar schetsen. Ik heb geprobeerd verschillende andere ATtiny master packs van andere tutorials, en had niet mazzel-- en in sommige gevallen, ik per ongeluk het verkeerde model (zoals ATtiny85 @ 16 MHz) koos en mijn ATtiny beschadigd. Altijd moet experimenteren met je Arduino zelf voor het uploaden van de schetsen rechtstreeks naar uw microcontroller.
Dat gezegd zijnde, dat deze beelden in deze sectie worden geëxtraheerd rechtstreeks vanuit de oorspronkelijke hoog/laag-Tech handleiding voor het programmeren van een ATtiny85, vandaar zijn de foto's eigendom van hun respectieve eigenaars. Wat betreft de schets zelf was het een samensmelting van verschillende schetsen die ik online gevonden heb of in de Arduino IDE-standaardbibliotheek, alleen zwaar bewerkt om de behoeften voor mijn code. De belangrijkste schets ik heb mijn code, echter gewonnen was in deze tutorial voor het maken van een muzikale Futurama Robot Santa standbeeld door psychische Origami --in feite, ik heb zelfs het ontwerp van de interne printplaat van mijn Starman off van zijn ontwerp ook gebaseerd. Ik heb uiteraard mijn circuits evenals in voorkomend geval aangepast, en sommige verschillende variabelen gekozen.
De twee download links in deze sectie bevatten uw keuze van schetsen: het thema van de onoverwinnelijkheid, of de munt hemel muziek. Beide codes hebben in wezen dezelfde exacte functies, zoals knippert de LED's in sync met de audio, alleen ze natuurlijk twee verschillende nummers zijn-- en de code van de munt hemel heeft een aantal van haar setup enigszins aangepast om verschillende snelheden en beats. Beide codes brengt het project in de wachtstand (kracht naar beneden) wanneer niet in gebruik, en zullen onmiddellijk wakker van te tikken op de tactiele switch om te spelen de muziek/LEDs--zoals een one-shot timer. Daarom kunt u dit met zo weinig als 3V in een cel van lithiummagnesiumoxide stroom, maar ik koos 6V te versterken het geluid/licht. Als u veranderen van de muziek willen zou, kunt u doen door een wijziging van de toelichting en duur te verslaan in de schets. Ik heb weinig of geen kennis van muziek, dus ik was in staat om opnieuw met succes de twee nummers door MIDI-bestanden te downloaden van deze website voor Nintendo muziek, de MIDIs importeren Anvil Studio (freeware) en behandeling van de individuele notities/beats in de piano roll editor--één nota tegelijk. Deze sketch voorziet slechts in één Toon op een moment, wat betekent dat u kunt geen harmonie noch akkoorden worden gespeeld. De werkelijke Mario onoverwinnelijkheid nummer heeft de melodie die wordt gespeeld in drie noten van harmonie tegelijk, dus voor mijn code, ik heb het middelste notities gebruikt. Het liedje van de munt hemel vereist ook helaas meerdere tracks van instrumenten en notities, dus ik heb het teruggebracht tot slechts de fundamentele melodie.