Stap 6: Stap 6: elektronica en programmering
Het algemene idee voor de sensoren van de kraan is gebaseerd op een project op Tod Kurt's blog . U zult moeten bouwen twaalf van de piezo transducer/zener-diode/weerstand assembly's op die pagina (en weer in de eerste afbeelding wordt weergegeven) en sluit een aan elk van de analoge ingangen 1 tot en met 12 op de Arduino MEGA.
2. MIDI UIT
Ook bouwen een MIDI OUT zoals op die pagina en 5-pin van de aansluiting verbinden met de TX1 pin op de Arduino MEGA. Pin 2 van de aansluiting verbinden met grond en pin 5 aan een weerstand van 220 ohm die dan op + 5 V op de MEGA is aangesloten.
3. de MIDI kanaal weergeven
Ik gebruik een enkele 7-segment LED om aan te duiden het MIDI kanaal selecteren waarop de Funkatron worden verzonden. Aangezien er zijn in totaal 16 kanalen, ik bedriegen een beetje--ik gebruik het decimaalteken om aan te geven van de "tientallen". Met andere woorden, kijken kanalen 1 t/m 9 normaal op de 7 segment LED, terwijl kanalen 10 tot en met 16.0,.1,.2,.3,.4,.5 en.6, respectievelijk eruit. Ik deed dit omdat ik bouwde een beetje breakout board met het 7-segment LED, weerstanden en zeners voor de piëzo-transducers en sommige extra gekleurde LEDs (die ik hieronder zal uitleggen). Ruimte was strak op het bord, zoveel dat ik wilde niet een extra 7-segment LED omvangrijke dingen uit.
Elke pin op de 7 segment LED (A, B, C, D, E, F, G, en de RHDP ["rechts decimale komma"]) is verbonden met een digital pin op de Arduino MEGA:
A -> pin 44
B--> pin 45
C--> pin 43
D--> pin 40
E -> pin 41
F -> pin 38
G -> pin 39
RHDP -> pin 52
Vergeet niet om verbinding te maken met de grond pin!
4. whammy Bar
De whammy bar is niets meer dan een potentiometer met een veer om het terug naar het midden. Steek de middelste stekker in analoge pin 0 (A0) op de Arduino MEGA. Een van de andere leads te verbinden van + 5 en de resterende voorsprong naar GND. (U wellicht keren ze later na het testen van.)
5. Schakel
Om de macht, ik bouwde een draadantenne zoals deze , maar met een switch bekabeld.
6. nek knoppen
Sluit de rode knop om de pin 22 op de MEGA en de oranje knop naar pin 24. Koppelen van de andere knoppen (of niet) om alle beschikbare digitale pin, indien gewenst. De onderstaande code niet gebruiken, dus achterhalen iets nuttigs voor hen!
7. programmeren
De Arduino MEGA-code voor dit project is aangesloten op deze pagina als een ZIP-bestand. Merk op dat er meer dan alleen een interne .pde.