Stap 2: Bouwen: het gezicht van de Emoticon
in elke gewenste ontwerp, maar idealiter moet het kunnen alle combinaties van smileygezichten die u wilt opnemen
in de hoed.
De gezichten die we wilden laten zien zijn 6: extatisch, gelukkig, rechte, droevig, woede, verrassing.
De figuur 1 toont de manier waarop wij ons gezicht emoticon en elk gezicht dat wordt weergegeven op het gebouwd.
Neem uw 33 LEDs en uw 5 330 Ohm weerstanden. En alle voor de LEDs in parallel laten werken voor elke rij van de smiley, haak
met de langere voorsprong van elke LED in overeenstemming met de weerstand van 330 Ohm als het verbindt met + 5V, die in ons geval wordt uitgevoerd door de
pinnen van een arduino. Doe als de weergegeven figuur 2, op een breadboard. Vergeet niet dat de LED een diode, en het langere eind van de
LED moet worden aangesloten op de weerstand. Deze weerstand is aangesloten op onze arduino pinnen (2-6) welke uitgang een 5V signaal wanneer
ze zijn ingeschakeld. De kortere uiteinde van de LED moet worden aangesloten op de grond.
Nu om te schakelen tussen de smiley's, we moeten voor het programmeren van de arduino te kunnen nemen van elk ander gezicht als een
'FaceCase', waar het zal weer op de rij voor LEDs op basis van welke FaceCase dat het is gegeven. Om dit te doen, kunnen we schrijven een ' schakelaar
geval ' programma in C voor de arduino, met telkens (iedere smiley) vertellen de arduino welke pinnen (welke LEDs ter weergave inschakelen
oplichten). De onderstaande tabel ziet u welke pinnen moeten worden ingeschakeld voor elke smileygezicht.
Gezicht
Extatisch--Pins: 3,4,5
Gelukkig--Pins: 2,5
Rechte--Pins: 3,5
Droevig--Pins: 4,5
Angry--Pins: 3,4,5,6
Verrast--Pins: 2,4,5
Elke keer is het smileygezicht overschakelt, de FaceCase-variabele in de code-switches van arduino, wijzigt welke pinnen zijn op (dat wil zeggen,
die smiley is weergegeven).
Nu als u wilt dat de gebruiker kunnen controleren de smiley die wordt weergegeven op de hoed, zijn we gaan gebruiken een potentiometer (die
is een regelbare weerstand) te 'vegen' door alle van de smileygezichten. Gezien de weerstand in de potmeter kan variëren van meer dan 255
waarden, op basis van welke reeks waarden de potmeter is op dit moment, de smiley zal veranderen. Deze 0-255 lezing van de weerstand
gaat naar Pin A0 (analoge pin, die zal worden omgezet in de 0-255 nummer) op de Arduino. We hebben uitgebreid het bereik
kunstmatig, zodat de arduino de 0-255 kaarten in plaats daarvan de waarde uit de 0-600 (om meer bereik en minder ruimte voor fouten). De
Arduino code voor alle verschillende sensoren en interactie is te vinden in de bijlage (onderaan) van deze HowTo
Handmatig.
Wanneer de potmeter is tussen:
0-99: gezicht = Ecstatic
101-199: gezicht = Happy
201-299: gezicht = Straight
301-399: gezicht = Sad
401-499: gezicht = boos
501-599: gezicht = Surprised
In termen van de interactie van de gebruiker, zoals je kunt zien in figuur??, de hoed aan toonder annuleertekenzwenking de potentiometer rond zijn gehele bereik beginnen
bij een einde, en kan elk gezicht weergegeven. Als de gebruiker voelt zich een andere emotie, kunnen zij de potmeter weer
en spiegel hoe ze zich voelen. Dit is de eerste stap naar de voltooiing van de Emotidora!