Stap 3: bedrading
Het schild van de Mux aankan maximaal 48 inputs of outputs. Alle knop ingangen en uitgangen van de LED zijn bekabelde in de Mux-Shield. Wanneer de handschoen LEDs bedrading, de anoden gemeenschappelijk voor elke vinger worden gehouden en de kathoden gelden voor elke kleur (rood, groen of blauw). De anoden zijn aangesloten in de Mux-Shield. De drie sets van kathoden zijn bekabelde in digitale i/o-pinnen op de Arduino.
De Arduino schakelt in en uit bepaalde pinnen op de Mux-Shield die zijn aangesloten op de LEDs in zowel de handschoenen en de knoppen. De Arduino controles gelijktijdig, de ingangen van elke knop om te weten wanneer de gebruiker op een knop drukt.
Tijdens een sessie van de therapie, wordt een willekeurig getal tussen 1 en 13 met behulp van de Arduino ingebouwde random() functie gekozen. De willekeurig gekozen knop brandt dan. De kleur van elke knop is opgeslagen in een matrix van char, zodat de juiste digitale RGB-uitgang is geselecteerd op basis van welke knop wordt willekeurig gekozen. Tot slot enkele willekeurige vinger wordt gegenereerd, en de juiste vinger is ingeschakeld. Het programma vervolgens wacht en houdt toezicht op de knop ingangen totdat de gebruiker op de juiste knop.
Arduino UNO: http://www.sparkfun.com/products/9950
MUX Shield: http://www.sparkfun.com/products/9832
Zodra alles is bedraad, vulling van de tabel van de laptop werd opnieuw opgenomen en de tabel sloot, de video toont een handschoen, maar de voltooide stuk heeft beide handschoenen en zorgt voor een meer complexe therapie sessie.
Ik hoop dat je genoten hebt van dit Instructable! Als dat zo is, Beoordeel het die een 5 en stemmen in de Humana wedstrijd!