Stap 3: Arduino Code
De volgende code wordt gebruikt in de Arduino.
Codebibliotheek en voorbeelden vindt u op ADAFRUIT.com
Dit programma trekt een hart op een 16 x 24 rode Led Matrix paneel (Adafruit onderdeelnummer 555)
#include "HT1632.h"
#define gegevens 2
#define WR 3
#define CS 4
#define CS2 5
deze lijn worden gebruikt voor enkele matrix
HT1632LEDMatrix matrix = HT1632LEDMatrix (DATA, WR, CS);
Gebruik deze regel voor twee matrices!
HT1632LEDMatrix matrix = HT1632LEDMatrix (DATA, WR, CS, CS2);
VOID Setup {}
Serial.begin(9600);
matrix.begin(HT1632_COMMON_16NMOS);
matrix.fillScreen();
matrix.clearScreen();
delay(500);
Start van het hart met een opgevulde in cirkel matrix is 24 breed x 16 hoog w, h, r, kleur
matrix.fillCircle (12, 7, 7, 1);
matrix.writeScreen();
Teken het onderste gedeelte van het hart!
matrix.drawPixel (5, 4, 1);
matrix.drawPixel (5, 11, 1);
matrix.drawPixel (4, 5, 1);
matrix.drawPixel (4, 6, 1);
matrix.drawPixel (4, 7, 1);
matrix.drawPixel (4, 8, 1);
matrix.drawPixel (4, 9, 1);
matrix.drawPixel (4, 10, 1);
matrix.drawPixel (3, 6, 1);
matrix.drawPixel (3, 7, 1);
matrix.drawPixel (3, 8, 1);
matrix.drawPixel (3, 9, 1);
matrix.drawPixel (2, 7, 1);
matrix.drawPixel (2, 8, 1);
matrix.drawPixel (15, 0, 1);
matrix.drawPixel (15, 15, 1);
matrix.drawPixel (19, 5, 0);
matrix.drawPixel (19, 6, 0);
matrix.drawPixel (19, 7, 0);
matrix.drawPixel (19, 8, 0);
matrix.drawPixel (19, 9, 0);
matrix.drawPixel (19, 10, 0);
matrix.drawPixel (18, 6, 0);
matrix.drawPixel (18, 7, 0);
matrix.drawPixel (18, 8, 0);
matrix.drawPixel (18, 9, 0);
matrix.drawPixel (17, 7, 0);
matrix.drawPixel (17, 8, 0);
matrix.writeScreen();
}
void loop {}
Vervagen van de helderheid van het hart naar beneden
voor (int8_t ik = 20; ik > = 0; i--) {}
matrix.setBrightness(i);
delay(60);
}
Wacht 1 seconde met hart verschoten naar beneden
vertraging (1000);
Vervagen de helderheid hart omhoog
voor (uint8_t ik = 0; ik < 21; i ++) {}
matrix.setBrightness(i);
delay(60);
}
}