Ontworpen door Angela en Mark Gilbert, het product ontwikkeld van een belang in de prachtig vormgegeven Oudheden, curiosa en eigenaardigheden uit vervlogen dat de passage van tijd hebben overleefd. We wilden vertalen de charme en de tekenpositie, gevonden in deze producten in een hedendaagse stuk, die de verdienste had als een sculpturale en wenselijk kunstwerk evenals een nuttig product kan gegevens in een mooie en inspirerende manier communiceren.
De kooi en het lichaam van de klok zijn gemaakt met behulp van Solidworks om ervoor te zorgen dat alle componenten gemonteerd samen hoe we wilde naast alle de juiste speling. De boom werd aan de andere kant gemaakt met behulp van een haptische Arm en het 3D modeling programma vrije vorm. De haptische arm maakt een organische vorm als de boom meer intuïtief en natuurlijke, modelleren als een beeldhouwer tot een object in een materiaal zoals klei of plasticine leiden zou. Vrije vorm kunt u model "virtuele klei" toe te voegen en snijwerk de vorm als je gaat. De haptische Arm geldt force feedback als je je de oppervlakken uw modellering, voelt zodat u kunt raken, trekken en knijpen de klei in de exacte vorm die u wilt. De gehele klok is dan 3D gedrukt door Shapeways in 5 delen via de Selective laser sintering (SLS) proces en vervolgens samengesteld rond een uurwerkmechanisme van hoge kwaliteit.
Bekijk een video van Fable in actie,
Voor meer informatie zie onze website: www.gilbert13.co.uk