Stap 1: Creëren van een beeld van de projectie
Laten we praten een beetje over de positie van de afbeelding ten opzichte van het model. De segmenten staan loodrecht op de z-as. De afbeelding kan worden ingesteld of normaal naar de x- of y assen. Voor nu gaan we het loodrecht op de x-as instellen.
Ideaal gezien, zult u worden werken met een model dat reeds een textuur is toegewezen heeft. In dit geval:
1. open uw model in een mesh-viewer. Zwenking vandoor perspectivische vertekening (zet op 'parallelle projectie' of uit 'perspectief', afhankelijk van uw programma). Stel je bekijken als u wilt worden loodrecht op de x-as, en neem een screen shot. De positieve x-as zou moeten gaan naar het scherm, of uw afbeelding kan worden omgekeerd.
2. Snijd dit beeld de limieten van het model en het wijzigen van de grootte van de afbeelding hetzelfde als de grootte van uw model te zijn. De breedte van de afbeelding zal worden de y-bereik van uw model. De hoogte van de afbeelding zullen de z-bereik.
Als u niet een textuur die is toegewezen aan uw model hoeft, maar beschikken over een standalone image, zal u wilt projecteren op het model. De eerste twee stappen met behulp van het untextured model. Vervolgens:
3. Laad uw projectie-afbeelding als een nieuwe laag. De schaal, rotatie en positie aanpassen zodat deze op de afbeelding van het model past (tot kun je de afbeelding hieronder lijken de afbeelding hierboven).
Als uw afbeelding niet goed met uw model is uitgelijnd, moet u zal transformeren uw model of uw afbeelding wordt vervormd zodat het doet.