Stap 3: Hoofdstuk 1-Planning-3: voorbereiding Pepakura
Nota - u kunt deze stap overslaan als u geen 3D-ervaring of wil niet het ontwerp wilt wijzigen.
Het Pepakura-bestand dat ik heb gebouwd is hier beschikbaar (gewoon het verwijderen van de "dot" van het hieronder vermelde adres):
http://www.4shared.dot.com/file/PGIzojP_/BoS_Helmet.html
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Importeer de .obj van de helm in uw 3D-pakket. Eerst zullen we eerst alle details (slangen, lampen, scopes, enz.) te verwijderen totdat niets maar de hoofdmacht van de helm blijft. Al die andere gegevens zal worden gebouwd, maar met verschillende methoden.
Zodra dit klaar is zullen we voor de wederopbouw van de Maas Schakel zoveel driehoekige veelhoeken (of "tris") mogelijk. Driehoekige veelhoeken zijn prima voor een actief met een lage resolutie, in-game, maar de papieren model maken we behoeften schoon quadrangular veelhoeken (of "quads"). Schone loops en stroken van Quads zal ontvouwen in platte papieren vormen beter dan de Tris en kijk maar beter ook. Het zal echt helpen uw model onderscheiden van hobbyisten die zijn het maken van papercraft modellen van raw in-game modellen. Helaas, wat ziet er goed uit in een spel animeren niet altijd te vertalen naar een statische sculptuur die u bekijken kunt, dus het is best een beetje meer definitie te verfijnen.
Uw quaded model te exporteren als een nieuwe. obj.