FC-04 geluid Sensor geduwd om haar grenzen (11 / 14 stap)

Stap 11: Code aan Syncronize de LEDs


Nota: Zorg om stap 13: "Last Minute Changes" waar heb ik nota genomen van een ten minste één verandering tot nu toe die werd gemaakt na dit Instructable was 99% afgewerkt.

Hier ga je! Het huidige codebestand vastzit en zal laden automatisch in de Arduino interface voor u, enkel klik het dossier tweemaal.

De commentaren hieronder, zal aan begin van codebestand, hopelijk antwoord op de vragen over hoe dit alles samenkomt. Hoewel ik hier nog een keer, een opmerking over de POT op de correcte sensor toevoegen zal. Vrienden geworden met die POT, neem contact op met diner (en/of dranken), slaap mee, doen wat je aan hebt om te begrijpen hoe pietluttige ze is (je getrouwd kerels begrijpt). Dames - JUST KIDDING! :-)

Sommige saai specificaties zijn in de volgende stap, dus ik zeg vaarwel hier. Allerbest mazzel moet u uitproberen zulks men. Ik weet dat je zult zweren dat ik gek ben en dit niet werkt, dat is totdat u deze correcte sensor POT onder controle krijgen. Ik ben altijd bereid om vragen te beantwoorden of hulp op welke manier die ik kan dus wees niet verlegen zijn, hebt u een vraag (limiet 2 per klant) :-)

 // written by Bradley S. Worthington-White 01/13/2016 /* * The functionality of this sketch is as follows; * * The "average" sensor value is the average of three contiguous readings * of the sensors current value. That value is then used within a range * of values to turn on specific LEDs. * * The "ON" statements that turn the LEDs on are read multiple times * before any "OFF" statements are read. How many times the "ON" * statements are read is determined by the value of "count" * under the "CheckCount" section. * * "UseSeq" determines which "ON" statements are read. There are * two choices for turning on the LEDs. Sequence one turns on * each LED individually, while sequence two groups the LEDs * together (two per group) and turns the groups on. * * Once the value in count is met the "OFF" statements are read. * There are four individual "OFF" sequences, which one is read * is determined by the value of OFFcount. Because each "OFF" sequence * resets "count" to zero and returns to "CheckCount" only one "OFF" * sequence is read before the program returns to the "ON" statements * and the process starts all over again. * */ /* NOTE: DO NOT make any adjustments to the values in this script if you * have turned on the serial monitor (Serial.begin). Running the serial * monitor greatly reduces the speed of the program and will throw * everything off. Use the serial monitor if you need to, but remember * to turn it off before changing any values in the script. */ const int SenOut = A1; // output from sensor to Analog Pin A1 const int RLED1 = 3; // assigning LEDs to digital pins 3 - 12 const int RLED2 = 4; const int RLED3 = 5; const int RLED4 = 6; const int RLED5 = 7; const int RLED6 = 8; const int RLED7 = 9; const int RLED8 = 10; const int RLED9 = 11; const int RLED10 = 12; int count = 0; // counter for # of times the "ON" functions are read int UseSeq = 0; // which "ON" function sequence to use int OFFcount = 0; // counter for "OFF" functions int sensVal [3]; // creates array for sensor data int i, j; // counter variables long average; // stores average sensor value void setup() { pinMode(RLED1, OUTPUT); // setting digital pins as OUTPUT pinMode(RLED2, OUTPUT); pinMode(RLED3, OUTPUT); pinMode(RLED4, OUTPUT); pinMode(RLED5, OUTPUT); pinMode(RLED6, OUTPUT); pinMode(RLED7, OUTPUT); pinMode(RLED8, OUTPUT); pinMode(RLED9, OUTPUT); pinMode(RLED10, OUTPUT); } void loop() { CheckCount: if (count > 1100) goto ledsOFF;// times "ON" statements read prior to "OFF" statements count = (count + 1);// increments "count" by 1 each run through the "ON" statements sensVal[(i++) % 3] = analogRead(SenOut); // Begin averaging sensor value average = 0; for (j = 0; j < 3; j++) { average += sensVal[j]; } average = average / 3; // End averaging sensor value UseSeq = 1; // determines which "ON" sequence to use if (UseSeq == 1) goto ON1; if (UseSeq == 2) goto ON2; ON1: // first "ON" sequence if (average > 875 && average < 885) digitalWrite (RLED1, HIGH); if (average > 800 && average < 815) digitalWrite (RLED2, HIGH); if (average > 700 && average < 703) digitalWrite (RLED3, HIGH); if (average > 600 && average < 604) digitalWrite (RLED4, HIGH); if (average > 500 && average < 503) digitalWrite (RLED5, HIGH); if (average > 400 && average < 404) digitalWrite (RLED6, HIGH); if (average > 300 && average < 303) digitalWrite (RLED7, HIGH); if (average > 200 && average < 203) digitalWrite (RLED8, HIGH); if (average > 100 && average < 103) digitalWrite (RLED9, HIGH); if (average > 50 && average < 52) digitalWrite (RLED10, HIGH); goto CheckCount; // returns to CheckCount ON2: // second "ON" sequence if (average > 875 && average < 878) digitalWrite (RLED1, HIGH); if (average > 875 && average < 878) digitalWrite (RLED2, HIGH); if (average > 700 && average < 703) digitalWrite (RLED3, HIGH); if (average > 700 && average < 703) digitalWrite (RLED4, HIGH); if (average > 500 && average < 503) digitalWrite (RLED5, HIGH); if (average > 500 && average < 503) digitalWrite (RLED6, HIGH); if (average > 300 && average < 303) digitalWrite (RLED7, HIGH); if (average > 300 && average < 303) digitalWrite (RLED8, HIGH); if (average > 100 && average < 103) digitalWrite (RLED9, HIGH); if (average > 100 && average < 103) digitalWrite (RLED10, HIGH); goto CheckCount; ledsOFF: // OFF sequences for LEDs OFFcount = (OFFcount + 1); // counts number of times "OFF" statements have been read if(OFFcount == 1) goto OFF1; // which "OFF" sequence is run else if (OFFcount == 2) goto OFF3; else if (OFFcount == 3) goto OFF2; else if (OFFcount == 4) goto OFF4; OFF1: // first "OFF" sequence digitalWrite (RLED1, LOW); digitalWrite (RLED2, LOW); digitalWrite (RLED3, LOW); digitalWrite (RLED4, LOW); digitalWrite (RLED5, LOW); count = 0; // resets the value of count under "CheckCount" to zero goto CheckCount; // returns to CheckCount OFF2: // second "OFF" sequence digitalWrite (RLED6, LOW); digitalWrite (RLED7, LOW); digitalWrite (RLED8, LOW); digitalWrite (RLED9, LOW); digitalWrite (RLED10, LOW); count = 0; goto CheckCount; OFF3: // third "OFF" sequence digitalWrite (RLED1, LOW); digitalWrite (RLED2, LOW); digitalWrite (RLED3, LOW); digitalWrite (RLED4, LOW); digitalWrite (RLED5, LOW); digitalWrite (RLED6, LOW); digitalWrite (RLED7, LOW); digitalWrite (RLED8, LOW); digitalWrite (RLED9, LOW); digitalWrite (RLED10, LOW); count = 0; goto CheckCount; OFF4: // fourth "OFF" sequence digitalWrite (RLED10, LOW); digitalWrite (RLED9, LOW); digitalWrite (RLED8, LOW); digitalWrite (RLED7, LOW); digitalWrite (RLED6, LOW); digitalWrite (RLED5, LOW); digitalWrite (RLED4, LOW); digitalWrite (RLED3, LOW); digitalWrite (RLED2, LOW); digitalWrite (RLED1, LOW); OFFcount = 0; // resets OFFcount to zero count = 0; goto CheckCount; } 

Gerelateerde Artikelen

Alarm met beweging en geluid Sensor gecontroleerd en beheerd Via Web

Alarm met beweging en geluid Sensor gecontroleerd en beheerd Via Web

In deze Instructables zult maakte ik een kleine project met een blauw PHPoC uit Sollae systeem (Zuid Korea).PHPoC Blue(P4S-342) is een programmeerbare board met een PHPoC-interpreter ingebed. Het heeft 22 digitale input/output pinnen, 6 analoge ingan
Ardunio gecontroleerd geluid Sensor

Ardunio gecontroleerd geluid Sensor

bouwen van een Arduino geluid Sensor ControllerHulpmiddelen-Soldeerbout-7 in van draad-schroevendraaier-solder-krimpen van de buis-neus buigtang naald-schaar TangOnderdelen-een relais (http://www.mouser.com/Search/ProductDetail.aspx?qs=0cdP5f6kAtG%25
7UP geluid Sensor Art

7UP geluid Sensor Art

Maker: Kushal kumar en HarishWe dit project zo gemaakt dat het werkt als we zeggen: 'Hallo', antwoordt het met een knipperen.Materialen:Koperen TapePotloodCircuit Stickers LEDsA4 vellen-Cel van lithiummagnesiumoxideGeluid Sensor effect stickerTools:G
LinkitONE geluid Sensor

LinkitONE geluid Sensor

Wilt u testen van het geluid om je heen? Wana maken van uw nieuwe project van de wetenschap of gewoon wat leuks? Heb je een LinkitONE bord? Dan bent u aan het juiste adres!Hier zal ik u tonen stap voor stap hoe een correcte sensor met je linkit board
Geluid Sensor met behulp van A LM324

Geluid Sensor met behulp van A LM324

dit is een dual microfoon (links/rechts) input correcte sensor. Ik maakte deze correcte sensor toe te voegen aan een robot voor oren. Het hart van het circuit is een LM324 quad op versterker en een paar condensor mics.De correcte sensor werkt door mi
Lego Mindstorm geluid Sensor

Lego Mindstorm geluid Sensor

dit is mijn eerste instructable en ik hoop dat het u bevalt! Het is een tamelijk eenvoudig ontwerp en als u de foto's volgen u moet zitten kundig voor dit vrij gemakkelijk te maken.Stap 1: Dit zijn de onderdelen die u nodigStap 2: Het samenstellen va
Intel edison gebaseerd geluid monitor voor huisautomatisering!

Intel edison gebaseerd geluid monitor voor huisautomatisering!

Hallo iedereen!Ik ben Geeve George een MAKER trots uit INDIA! Ik begon op de leeftijd van 10 en mijn ijver voor maken nog wordt voortgezet zoals ik gefascineerd ben door de eindeloze mogelijkheden en kansen die technologie biedt!HAT! is mijn serie va
Interactieve Ambient Sensor met Intel Edison & Grove Starter Kit Plus

Interactieve Ambient Sensor met Intel Edison & Grove Starter Kit Plus

Hallo ik heb een heleboel Instructables hier, maar ik wil een project waar u kunt zien het gebruik van verschillende sensoren, knoppen, zoemers, LED en lcd togheter!!! Wat we gaan om te beseffen is een interactieve AMBIENT SENSOR waarin u welke senso
Geluid-reactieve leidde Tiny cilinderhoed

Geluid-reactieve leidde Tiny cilinderhoed

Deze kleine cilinderhoed is bedekt met LED stickers die fade in- en uitschakelen en oplichten in de reactie aan lawaai. De elektronica zijn allemaal gedaan met materialen van YuKonstruct de nacht van het bouwen van de Chibitronics en de hoed is gemaa
LED geluid Reactor

LED geluid Reactor

Materialen:Onshape accountLaser CutterKolibrieKolibrie correcte sensorKolibrie LED verlichting x4Hout of kartonHoutlijmVerf (optioneel)Stap 1: Voortbouwend op Onshape Bouwen van een plein dat 4 x 4 duimBouwen van een nieuw plein thats 3.75x3.753 lijn
Geluid-vind uw telefoon 's nachts

Geluid-vind uw telefoon 's nachts

Dit project is vergelijkbaar met muziekgestuurde licht voor de klok, maar deze keer gebruiken we een mobiele telefoon.Bent u een persoon die graag voor de mobiele telefoon controleren tijdens de nacht?Controleren hoe laat het is?Een miljoen dollar id
Ex Machina geluid reactieve wand

Ex Machina geluid reactieve wand

Ik begonnen met het maken van geluid reactieve LEDs en realiseerde dat ik een stuk van de muur als in Ex Machina kunt maken. Om te testen dit concept, maak ik een klein laser gesneden kaart bestuur patroon met een stuk papier als lichte diffuser. Ik
Bluetooth LE overal Sensor Pack

Bluetooth LE overal Sensor Pack

IntroductieIn de afgelopen jaren, hebben draagbare sensor apparaten opgedaan veel populariteit vanwege hun vermogen om u te geven onmiddellijke en nauwkeurige informatie over uw lokale omgeving. Sommige van deze apparaten zijn de Sensordrone, Slimme
Geluid niveau Detector met LinkIt One

Geluid niveau Detector met LinkIt One

Hallo!Dit Instructable zou wij worden het maken van een goed niveau detector en krijgen hoge output van de LED van de MediaTek LinkIt One zodra de trigger-waarde wordt geraakt!Laten we beginnen!Stap 1: Wat moet je? MediaTek LinkIt OneCorrecte Sensor