Stap 7: Neem het voor een Spin!
Oh is er gewoon zoveel te doen met een draaiende fiets wiel gyroscoop!
Hier zijn een paar om te beginnen met:
- Het gaat snel krijgen, en dan beginnen te draaien van links naar rechts. Zitten in een draaistoel en zien welke kant zij duwt u terug.
- Neem het wiel in de ene hand, terwijl het draait en draait rond in een cirkel. Welke manier doet het wiel duw je arm? Wat gebeurt er wanneer u het roteert?
- Een ingang toevoegen aan een hangende tekenreeks of de keten en krijg het wiel spinnen. Wat gebeurt er?
Alle effecten afhankelijk van de snelheid van de rotatie, de massa van het wiel, en hoe die massa is verdeeld. In principe maakt sneller/zwaarder/furtheroutmass de krachten gaan wahoo! Ik grootte omhoog aan een andere fiets wiel in de derde foto, en het effect was geweldig.
Het effect is een grote illustratie van het behoud van impulsmoment. Namelijk dwingt dat wanneer iets draait, zal het blijven draaien tenzij wet anders. En iets verblijft nog steeds blijft nog steeds. Wanneer u het spinnewiel fiets hebt uw en u draaien en je solliciteert koppel ga zijn impulsmoment. Bij De derde wet van Newton, zal elke actie een gelijke en tegenover reactie, wat gewoon betekent dat het gaat om terug te dringen. Neem dat! Wanneer u met het muiswiel fiets in je handen, zien welke kant het duwde je lichaam.
Het totale effect is te houden u nog, dat is waarom gyrokompassen zo vaak gebruikt als stabilisatoren zijn. Het helpt houden u rechtop op de fiets, houdt ruimteschepen alligned, en
:)
Veel plezier, delen wat u vindt, en houden het verkennen. :)