Dit Instructable zal uitleggen hoe om te zetten in wezen een kopie van de Famicom (NES Japenese) versie van Final Fantasy III op Engels (of de taal van uw keuze). Het doel van deze handleiding is bedoeld als een gemakkelijk te volgen methode van herscheppen van dit spel zonder verminkingen bestaande patronen. Alles in deze handleiding is omkeerbaar, en vereist geen vernietigen elke kostbare antiek!
De meest populaire methode van het reproduceren van dit spel is met behulp van Super Mario Bros. 2 als een 'donor winkelwagen' en het toevoegen van een batterij-circuit. Deze methode is een beetje lastiger en enigszins destructief voor bestaande patronen. Ik vind mijn methode worden meer 'originele', hoewel, omdat we gebruik van een werkelijke Final Fantasy 3 cartridge maken. Als u geïnteresseerd bent in het SMB2-methode in plaats daarvan proberen, beveel ik deze handleiding door Gorillazero op nintendoage.com.
Vereiste vaardigheden:
- Vermogen voor luiden en volgen van de instructies
- Solderen basisvaardigheden. u hoeft niet te worden een chirurgische expert; deze soldeer punten zijn van een behoorlijke omvang. Met wat geduld, kan dit uw eerste keer ooit solderen en je kon nog steeds trek dit. Niet worden geïntimideerd. Net praktijk op sommige gebroken elektronica als je niet weet wat je doet.
- Geduld!
Opmerking: Deze handleiding is zeer gedetailleerd, en wordt ervan uitgegaan dat u weet niets. Als u al een solide vertrouwdheid met EPROMs, vindt u deze bijzondere gids te zijn veel te langdradig. Als je een totale noob, ben je op de juiste plaats.
FAQ:
- Waarom heb ik een EPROM nodig? Kan niet ik enkel de chip die nog op het bord met mijn programmeur reflash?
- De chips op NES cartridges zijn masker ROMs, wat betekent dat ze zijn niet uitwisbaar of Herprogrammeerbare. De inhoud van masker ROMs zijn geprogrammeerd op de chip ten tijde van vervaardiging, en mogen geen gebruiker geprogrammeerde.
- Heb ik echt een gum EPROM nodig? Waarom kan niet ik gewoon schrijven over mijn EPROM met een programmeur?
- EPROM staat voor "Erasable Programmable Read-Only Memory", niet te verwarren met EEPROMs (elektronisch Erasable Programmable Read-Only Memory). Degene die we, met de enkele E gebruiken, moeten worden gewist door UV-licht. EPROM programmeurs kunt alleen nullen naar degenen, niet andersom, dus moeten we de UV-bron wijzigen allen van de bits nullen voordat we naar kunt schrijven.
- Niet ik zonlicht of een blacklight gebruiken om te wissen mijn EPROM?
- Niet echt. Zonlicht kan een EPROM technisch wissen, maar duurt enkele weken van rechtstreekse blootstelling. U moet de juiste UV-spectrum om het te doen efficiënt.
- Waarom heb ik een 4 k-EPROM nodig als het spel slechts 512 kilobyte is?
- EPROM opslag wordt gemeten in "Kilobits", niet "Kilobytes". Er zijn 8 bits in een byte, zodat Final Fantasy 3 eigenlijk 4.096 kilobit is.
- Zal dit werk met andere spellen?
- Ja. Het proces voor Final Fantasy 2 moet vrijwel identiek, en dit proces kan worden gevolgd van vele andere reproducties ook.
- Ik ben een totale noob maar ik echt wil proberen dit uit, zou ik moeten?
- Hell yeah.