Stap 4: Start een toestandsdiagram maken
We gaan nu naar het model van de toestandsdiagram samen. In eerste instantie zullen we een nieuw project maken. Je moet op de welkomstpagina van SCT / Eclipse. Ga naar bestand -> Nieuw -> Project... en kies Arduino -> Nieuwe Arduino Sketch in het hoofdmenu. De normale wizard voor nieuwe Eclipse projecten wordt weergegeven. U hebt uw project een naam te geven. Laten we noemen het ArduinoFSM. In het volgende venster kunt u de poort waarop die je arduino is aangesloten. Als u weet het niet en weet niet hoe om te achterhalen, negeren. U kunt nu op Voltooien klikt.
Als u in plaats daarvan geselecteerd New -> Arduino Sketch, zal u niet worden gevraagd waar je arduino is aangesloten. Gebruik Project -> Eigenschappen die later dan. Als u niet hoe weet om erachter te komen van je Arduino haven, zal de laatste stap van dit instructable u verder helpen.
In het geval dat het Welkom-scherm sluit niet nadat u het project hebt gemaakt, sluit u het op uw eigen, met de X op het tabblad. Nu moet je iets wat lijkt op de eerste foto in de Project Explorer aan de linkerkant.
We zullen nu wilt maken van een nieuwe map genaamd "model". Klik met de rechtermuisknop op uw project en selecteer New -> Mapopties. Typ de naam en klik op Voltooien.
Klik met de rechtermuisknop die nieuwe map, ga naar nieuw weer. Afhankelijk van uw installatie, kunt u mogelijk om direct een nieuw toestandsdiagram-Model toevoegen, of misschien moet u gebruiken andere, selecteer Yakindu en toestandsdiagrammen Model kiezen. Wat je nu hebt moet lijken op de tweede foto: één cijfermodus activeren en een generieke eerste staat met de naam StateA.
Het tekstvak aan de linkerkant kunt u verklaren gebeurtenissen en variabelen verband houden met de toestandsdiagram, terwijl het gebied aan de rechterkant de grafische toestandsdiagram is editor.
Zullen we één gebeurtenis: de drukknop. Dubbelklik op het tekstvak aan de linkerkant, en onder de interface, de tekst invoegen
in event button
Met dat verklaart u op dat er een binnenkomende gebeurtenis benoemde "button". Ook het woord "standaard" tweemaal klikken in het tekstvak, en geven de toestandsdiagram een betere naam – hoe zit "LightCtrl"? Nu, het toevoegen van een andere staat: Klik op staat in het palet aan de rechterkant, en dan ergens in de grafische toestandsdiagram-editor. Tweevoudig tikken voort beide Staten namen en naam degene met de zwart cijfermodus activeren verbonden aan het Licht uit, en de nieuwe staat Licht op. Nu moeten we de overgangen: overgang selecteren in het palet, klik op één staat, houd, en sleep naar de andere. Dit moet de overgang vormen. Het gaat van de staat die u eerst geklikt aan de tweede staat. De tweede overgang toevoegen door te klikken op de staat die u nu naar eerste gesleept en sleep naar de andere één, zodat hebt u overgangen in beide richtingen. Klik nu op een overgang. Een tekstveld wordt weergegeven. Hier kunt u de gebeurtenissen en uitgangen die u wilt geven die overgang invoeren. Op de overgang van Licht af naar Licht op, typ knop, op de andere één, typt u na 5s (dat is sneller dan 30 seconden voor het testen). U zou nu moeten hebben iets dat lijkt op de derde foto!
Dat is het voor nu. Je hebt een werkend model van een trap-licht!