Stap 4: Laten we beginnen met de bouw
Tot slot... Modellering van het mes
Dus we niet een dijbeen model, maar we gaan doen sommige touch ups om het later om het te krijgen klaar voor onze prop. We gaan op het maken van het blad, die is vrij eenvoudig aangezien er stijf in vorm en niet biologisch. Niet nothin ' om het maar om het te doen. Dit is een doozy van een onderwerp, dit is een eenvoudige mes maar veel gaat in deze set opstaan.
- We gonna gebruiken een modeling-techniek genaamd vak modelleren. We gaan om te beginnen door in onze vooraanzicht
- Vervolgens gaan we ervoor zorgen dat we op onze creatie-tab, het soort ster op zoek deal
- Klik op de optie vak
- Wanneer we een doos die wij encompas het mes zo veel mogelijk - op een zijnota willen wanneer we een doos maken, nadat we hebt geklikt en sleepte onze grootte 3dsmax wil dat we onze derde dimensie maken maakt, dus gewoon omhoog de muis een beetje en klik op een tweede keer.
Verkrijgen van de basisvorm
- Alright, krijgen een sportschool, begint te lopen, let's get in shape - er wacht, het model, laten we beginnen door te selecteren onze doos en hitting Alt + X op onze toetsenbord, die tot een transparante afbeelding leiden zal dus we gemakkelijker maniuplate kunnen het model
- Ik heb het afgebeeld niet maar we moeten rechts klik op en dit omzetten in een bewerkbare poly, net als wij het bot, herzien van de vorige stap als u vergeten bent, maar het is gewoon rechts klikken > converteren naar: bewerkbare Poly
- Selecteer daarna onze Modifier tab, de blauwe halve regenboog-deal
- Gaan onze Vertex deelobject-modus
- VERTIX deelobject modus (de drie puntjes) zijn voor het manipuleren van hoekpunten
- De driehoek is onze rand sub object-modus, die de lijnen op ons model
- De nier op zoek optie is de grens selectiemodus die nuttig is voor de vaststelling van gaten in onze mesh
- Het plein is onze gezicht sub selectieobject die onze overzicht gebieden
- De kubus is onze Element sub object-modus, die handig is voor wanneer er meerdere, gescheiden van objecten in onze mesh kunnen We gebruiken dit later wanneer we het model voor afdrukken in 3d snijden bent
- Zodra we in sub-object vertex willen wij onze verticies op zijn plaats. Het is een kubus (ik willen houden Typ qube, yeesh) dus we ervoor zorgen dat we klik en sleep moeten om de onzichtbare verticies in de "back" van het model, selecteren als u alleen handmatig Klik op één van de verticies en verplaatsen, dan ziet u wat ik bedoel
Krijgen gedetailleerde
- Ik dacht dat ik al deed de subobjecten uit te leggen... Uh - oh ja, de model - dus we gaan te gaan onze rand deelobject-modus eerst
- Zodra wij hebben gedaan dat wij willen klikken en slepen rond de bovenste en onderste randen, dus we 4 totale randen geselecteerd moeten, moet uw selectievak dergelijks prachtig plein kijken.
- Vervolgens willen we de kleine doos naast het woord Connect in onze selectie van randen bewerken selecteren (bewerken randen vak > verbinding > het pleintje ernaast)
- We gonna toevoegen maar veel randen die wij denken dat zullen wij moeten deze set opstaan, ik ging met 11
- Klik dat vinkje, want wij zijn bakken hier gedaan (ja toegeven aan de hip menigte, ik ben hip)
Krijgen van het juiste...
- We gonna gebruiken onze vertaalhulpmiddel (Sorry ik vergat om het beeld) maar kunt u deze openen door op W te drukken op het toetsenbord, het is in de dezelfde werkbalk als u het gereedschap Roteren en ziet u het hilighted als we druk op W
- Onze dijbeen verplaatsen naar de bovenste sectie weer, het geschikt te maken het referentiebeeld.
- Nu het niet afgebeeld, maar we gaan weer, naar de vorm van het blad rond onze verticies gaan en ga terug naar de modus van onze sub-object.
Spoelen en herhaal
- Ja krijg die fles shampoo en schuim je haar omhoog, dangit, onthoud wat we deden om onze randen toevoegen? Goed we gonna hier hetzelfde doen, ga terug naar onze rand deelobject modus
- Selecteer links die de meeste rand en we gaan naar iets gek
- Smakken die ring-knop, en merk hoe alle onze breedtegraad lijnen (degene met op en neer) krijgen geselecteerd, oh boy! "Maar je kon net hebt gesleept en alle regels handmatig geselecteerd!" Nou ja... opgesloten.
- In alle ernst, op een model als dit, zou het zijn geweest gemakkelijker dat te doen, maar het is het concept dat de zaken, Ring en lus zijn nuttige hulpmiddelen voor het verkrijgen van onze randen geselecteerd
- We gonna Klik in het vak vervolgens opnieuw verbinding te maken in onze bewerken randen optie, net als vóór
- Ik besloot om 4 extra randen, op die manier kan ik het maken van de basis van de blade - smack dat vinkje.
Oef... een beetje lange heenreis
- Oke we gonna samengevat de komende delen snel, dat we gonna isoleren van het blad zodat het gemakkelijker is om te werken door op Alt + Q op onze toetsenbord
- We zijn volgens ons perspectief
- Gaan de gezicht sub object modus
- Selecteer de twee randen die hebben we er
Extrusie tusion wat heeft uw... Fusion... IK BEN NIET EEN LIED SCHRIJVER
- Goed met die slechte rijm uit de weg we gonna Selecteer de kleine doos naast de diepte-knop
- We gonna extruderen het gewoon een beetje en sloeg dat vinkje
Tijd voor een verandering van... perspectief
- We gaan terug naar onze Frontzicht-poort
- De kleine rode gloeilamp omlaag Klik hieronder om onze isolatie-mode te verlaten
- We gonna de juiste meeste verticies overeenkomt met de afbeelding verplaatsen
Verhuizen langs
- We gaan alle van de buitenste verticies van onze blad selecteren
- We gonna ga dan naar onze bovenaanzicht haven en selecteer onze gereedschap Schalen
- Wij willen de twee selectievakjes met de rode stippen op hen en de middelste optie
- Zodra we hebben gedaan die we willen klikt u op de (in deze foto) groene Y-as en sleep naar beneden voor verschrompelen op voor meer van een blad als object.
Man die een heleboel tekst er was. Misschien moet ik bezuinigen op de lame grappen.