Stap 2: YOUR_CODE. C
Setup-Menu
Ik vond de gemakkelijkste manier om te werken met de D2XX is aan opstelling een menu.
YOUR_CODE. C
Ik ben het schrijven van dit artikel alsof iemand waren mijn FTDI_HELPER module te gebruiken in hun code te importeren. Enkele belangrijke opmerkingen: ten eerste, de variabelen die we zullen gebruiken eigenlijk zijn gedefinieerd in YOUR_CODE. C. zij zijn globale variabelen. Wij vervolgens redeclare hen als extern variabelen in de FTDI_HELPER. H. Dit vertelt de compiler, it's gonna worden met behulp van meerdere globale variabelen, maar ze waren eigenlijk verklaard in de YOUR_CODE. C. hierdoor de FTDI_HELPER module te installeren van het apparaat van FTDI, maar uw code zal kunnen handelen op alle belangrijke variabelen, zoals de RxBuffer, ftHandle, enz.
Ik hoop dat dit zinvol. Als dit niet het geval is, ga mee en schiet me wat vragen rijzen.
1. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
YOUR_CODE.C FT_DEVICE_LIST_INFO_NODE *devInfo; bool FTDI_open_flag; uint8_t RawRxBuffer[2048]; FT_STATUS ftSvtatus; DWORD EventDWord; DWORD TxBytes; DWORD BytesWritten; DWORD RxBytes; DWORD BytesReceived;
3: een pointer variabele die alle informatie van het aangesloten apparaat slaat.
4: een vlag instellen wanneer we eigenlijk een FTDI apparaat aansluiten. Hierdoor is uw programma de verbinding te detecteren.
7: een RX buffer. Het zal automatisch doorvoeren wanneer we gegevens ontvangen. U kan het aanpassen van het formaat indien nodig; Ik denk dat de FTDI chip stuurt slechts 20 bytes op moment, maar ik was lui.
10: variabele voor het opslaan van Boole-vlag voor of een D2XX-opdracht geslaagd is.
12: gebruikt voor het opslaan van bytes worden verzonden.
13: BytesWritten wordt gebruikt voor het opslaan van hoeveel bytes waren eigenlijk geschreven door de opdracht FT_Write.
14: RxBytes slaat hoeveel bytes wachten om te worden gelezen.
15: BytesReceived door FT_Read wordt gebruikt voor het opslaan van hoeveel bytes zijn gelezen uit de buffer RX.