Stap 6: Addendum: mogelijke variaties op gameplay
Het probleem van de toegestane woorden is sterk vereenvoudigd in de iOS-versie van het spel, omdat de software gewoon niet laat je spelen van een woord dat niet is toegestaan. Mij zijn geweest using het Scrabble woordenboek voor het controleren van woorden, hoewel een gezamenlijk overeengekomen woordenboek zal doen.
Een regel in de iOS-spel lijkt te zijn "geen herhalingen". Maar hoe om te bepalen wat telt een herhaling? We hebben al gebruik gemaakt van de volgende formule: uitbreidingen van de eerder afgespeelde woorden zijn toegestaan, maar deelverzamelingen met geen verandering in de volgorde van de brief zijn niet toegestaan. Bijvoorbeeld:
Als "PINNING" heeft gespeeld:
-"Spinnen" is toegestaan (extensie)
-"PIN" is niet toegestaan (subset)
-"NIP" is toegestaan (verschillend zendbrief bestellen)
-"VASTGEMAAKT" is toegestaan (verschillende achtervoegsel)
-"PINING" is niet toegestaan (subset)
Concurrerende typen kunnen wenst te gebruiken van de uitdagingen van de regels in het Scrabble (als uitdaging succesvol is, verliest de speler beurt; anders challenger verliest beurt). Echter ik heb gespeeld met laxer regels--als iemand denkt dat een woord is ongeldig, we gewoon opzoeken, zonder verlies van bochten voor iedereen. Persoonlijk vind ik dit meer plezier en meer in overeenstemming met het gevoel van iOS spel speelt.
Aantal spelers
We hebben play-geteste met 3 spelers op een bord 25 brief (zie foto). Op gehanteerd tof! Ik veronderstel dat je kan spelen met een willekeurig aantal spelers, hoewel u waarschijnlijk een groter bord willen zou. Meer onderzoek op dit gebied is noodzakelijk.
Brief distributie
Meeste alfabet sets voor de stenen die kunt u kopen krijgen een brief-distributie die ten minste de natuurlijke verspreiding van brieven in het Engels benadert. De set die ik gebruikte heeft de volgende verdeling:
a-4, b-2, c-2, d-2, e-4, f-2, g-2, h-2, i-2, j-2, k-2, l-2, m-3, n-3, o-3, p-2, q-2, r-3, s-3, t-3, u-2, v-2, w-2, x-1, y-2, z-1
De iOS-versie van het spel, heeft echter een brief-distributie die zwaar naar ongebruikelijke brieven gewogen is. Dit heeft voordelen en nadelen.
Een voordeel van het gebruik van een brief-distributie, die lijkt op de Engelse taal is dat spel spelen meestal sneller vooruitgang omdat het gemakkelijker is om te komen met woorden. Dit is een grote plus wanneer u over de tafel van je tegenstander zitten, en u niet wachten van 20 minuten voor hen wilt op hun beurt. Deze configuratie kan ook wel gevoeliger voor Pat situaties, waar spelers gaan heen en weer eindeloos, uitwisselen van dezelfde letters opnieuw en opnieuw.
We hebben veel geluk spelen met een enigszins beperkt aantal de bovenstaande letters, verwijderen van enkele van de meest voorkomende tegels, zodat er niet meer dan 2 van een bepaalde van de letters in de set.
Geometrie van de Raad van bestuur
Met fysieke tegels is er geen reden om te beperken van het spel op een bord. Andere lay-outs met een hogere rand-tot-gebied ratio of hoger aantal hoeken (zoals een '+' shapegeometrie) kunnen aanzienlijk veranderen spelspel door gemakkelijker vast te houden aan de geblokkeerde tegels. Ik ben van plan om te experimenteren met alternatieve bestuur vormen in de toekomst.
Einde van het spel overwegingen
Naar mijn mening de grootste tekortkoming van hoogdruk (boekdruk) als een spel (zowel iOS en fysieke versie) is dat er een sterke neiging voor het spel om de situatie van een patstelling, waardoor de eindfase van het spel langdurige en lastige te bereiken. In de meeste spellen die ik heb gespeeld, het spel vordert naar het punt waar er slechts een klein aantal tegels links (meestal 3), die kan niet allemaal worden in een woord samen gebruikt. Op dit punt, beseffen beide spelers dat wie eerst gespen en maakt gebruik van een of twee van de resterende letters de deur voor hun tegenstander swoop opent en win het spel met behulp van de laatste resterende letter (s). Dit in het algemeen leidt tot een lange periode met dezelfde letters heen en weer wisselen, en leidt vaak tot de spelers verveling voordat een beslissende overwinning kan worden bereikt.
Ik speculeren dat er alternatieve wijzen van spelspel die deze situatie zou verbeteren. Een mogelijkheid zou kunnen zijn te gedurende de lopende score briefwisseling vastgelegd en de speler die de meeste brieven heeft gevangen na een vast aantal bochten om de winnaar te overwegen. Een manier om de lengte van de spellen beperken lijkt het wenselijk. Bestuur geometrie en brief distributie kan ook een impact hebben op de einde-van-spel-dynamiek.
Tot slot...
Er zijn veel open vragen te onderzoeken met betrekking tot optimalisatie van het spel! Ik ben blij met feedback of ideeën uit andere hoogdruk (boekdruk) fans, dus laat commentaar!