Stap 3: Inspectie van de g-code (inspectie)
3D modus weergeven een 3D-model gebouwd van de paden van elke laag. Het ziet er een beetje vreemd op het eerste, maar je zult wennen aan het snel. Het belangrijkste ding is te draaien en zoomen om elke hoek zodat kunt u ter plaatse van de fouten. Hieronder zijn voorbeelden van wat u te herkennen probeert.
- Gigantische gaten / ontbrekende lagen
Dit is het meest voorkomende probleem dat je meestal als gevolg van niet-variëteiten zien kunt. Draai uw model totdat u iets zien zoals weergegeven in de afbeelding hieronder. Dit betekent dat niets zal worden afdrukken waar het ontbrekende materiaal ontbreekt. Zo niet wordt het bestand afgedrukt omdat het eruit zal precies dit.
- Willekeurige Extra materiaal
Dit is zeldzaam en meestal heeft weinig effect op de print en ik heb geen idee wat hiervan de oorzaak. Mijn beste advies is om heroriënteren van het model en de minste van de ergste geheroriënteerd gcodes te kiezen. Gelukkig zijn de meeste van het extra materiaal is aan de buitenkant en na het afdrukken kan worden afgebroken.
- Innerlijke materiaal
Meestal is dit te wijten aan de software die u gebruikt te maken van de gcode zult willen toevoegen van automatische ondersteunt in het model.
- Vreemd object
Sommige objecten meestal kleine of dunne hebben vaak een harde tijd het genereren van een goede gcode. Hier was een project dat ik bezig was voor een student van de wiskunde. Zoals hieronder gezien waren er de meeste voor de hand liggende fouten die werden gaat gebeuren.