"Het doel van dit project is het ontwerpen van een functionele Galaxian spel voor de PC met behulp van C++ en de SFML 2.1-bibliotheek. Het domein is onderverdeeld in drie verschillende delen, die elk vertegenwoordigt een rol die wordt geïmplementeerd in de eigen klas en sub-lessen. De logica laag bestaat uit de manipulatie van de zichtbare spel objecten en hun uitvoering klassen. Een invoer/uitvoer-klasse wordt gebruikt om de interface met de data-laag bestaande uit een tekstbestand met de game high-score. De klasse visuele graphics is gebruikt spel om objecten te tekenen aan de visuele interface van het spel. Een object-georiënteerde oplossing met behulp van deze klassen schept een gemakkelijk aan te passen kader. De belangrijkste kritiek van deze oplossing is dat een overname gebaseerde ontwerp alleen in de grafische laag gebruikt wordt. Toekomst verbeteringen aan het spel zijn extra ruimte-schip leven, meer power-ups, een bewegende achtergrond en extra niveaus."
Sleutelwoorden: softwareproject, Galaxian, C++, SFML 2.1, objectoriëntatie
Het spel is bedoeld om te werken op windows alleen. Ive gehecht de documentatie, alsook de bron code en spel uitvoerbare bestanden.
Om te spelen het spel, download het zip-bestand "executables.zip", unzip de map en dubbelklik op "galaxion.exe".
Het hele project werd gecodeerd in een korte periode van tijd, dus wat oo programmering betreft, kan het niet het beste voorbeeld. Het s echter een goede basis voor iemand die geïnteresseerd is in de richting van een spel in c ++.
Nodig voor het ontwikkelen van dit spel:
Een Windows gebaseerde PC.
Een Windows IDE en compiler zoals CodeBlocks.
Een heleboel tijd.
Vereist voor het uitvoeren van dit spel:
Een Windows gebaseerde PC
Zelfstudie over het instellen van de SFML-bibliotheek:
http://sfml-dev.org/tutorials/1.6/start-CB.php
Hier is een goede bron die hielp me uit nogal wat.