Stap 3: Sprites
Sprites zijn oorspronkelijk uitgevonden als methode voor snel compositing meerdere afbeeldingen samen in tweedimensionale computerspellen met behulp van speciale hardware. Als computerprestaties verbeterd, deze optimalisatie werd overbodig en de term geëvolueerd naar specifiek beelden de twee-dimensionale zelf die in een scène waren geïntegreerd. Dat wil zeggen, werden cijfers gegenereerd door beide aangepaste hardware of software alleen alle aangeduid als sprites. Aangezien de driedimensionale grafische werd vaker, werd de term gebruikt om een techniek waarbij installatiekopieën zonder submappen zijn naadloos geïntegreerd in gecompliceerde driedimensionale scènes te beschrijven.
Bedankt Wikipedia!!!
Anyway, genoeg met de gecrediteerd plagarism.
Laten we eens kijken naar foto een.
1. de sprite weergavegebied.
2. de naam.
3. load sprite knop.
4. Bewerk sprite knop. Dit zal worden behandeld in een later tutorial.
5. transparant. Nogmaals, dit zal worden behandeld in een later tutorial.
6. de OK knop. Duh.
7. sprite details. Een subplaatje is het aantal frames die een sprite heeft. Als het groter dan 1 is, zijn weloverwogen geanimeerd.
Oke, tijd voor pic twee.
Dit is hoe u iets Game Maker gerelateerde laden.
PIC 3
Laden compleet. U zult zien hoe alles is veranderd. Ik veranderde ook de naam van de sprite.
Thats it. Aan de geluiden.