Stap 5: De sleutels van de gamepad herprogrammeren
In de KeyTest app, elke toets en schrijf op een stuk papier of uw medium van keuze de Scancode van de sleutel en welke knop van het gamepad u ingedrukt. Pas op, de code scannen is niet het nummer op de eerste lijn, die de toetscode, iets volledig anders is. De Scancode is op de derde of vierde regel.
Zodra u elke Scancode geannoteerd hebt, gebruikt u een ontdekkingsreiziger bestand om naar /system/usr/keylayout/Generic.kl te navigeren. Gebruik bestand Verkenner met rootprivileges, zoals ES File Explorer of Root Explorer. Scroll naar beneden totdat u de codes van de scan die u van aantekeningen voorzien. Voor elke Scancode, vervangen de tekst afer het met wat het hoort te zijn. Bijvoorbeeld, als de knop omhoog gaf me een scancode van 20, die standaard is een "T", ik wissen van de "T" en "DPAD_UP" in het plaats schrijven. U moet de rest van de knoppen vervangen door passende sleutel. Ik gebruikte "DPAD_UP", "DPAD_DOWN", "DPAD_RIGHT" en "DPAD_LEFT", de D-Stootkussen knoppen "ENTER" voor de A-knop, "B" voor de B-knop, "Ruimte" voor de startknop, en "S" voor de knop selecteren. Voor de wijzigingen door te voeren, moet u uw telefoon reboot. U kunt nu uw telefoon gebruikend de gamepad knoppen navigeren.
Om tijd te besparen, kan u het bestand met uw volume, macht en home toetsen ook vinden in de /system/usr/keylayout/directory en verandering "HOME" met "BACK" als u van plan op het hebben van een terug-knop op uw GameDroid en u het draad tot en met de originele huisknoop.