Stap 6: importeren van het voertuigmodel
het model moet worden geïmporteerd sinds noch lightwave-indeling, waarin de animatie en de speciale effecten plaatsvinden, noch de poser, modelbouwers zijn. u kunt uw model maken in lightwave modeler (die ik gebruikt voor het maken van de batmobile), of elke andere samenstellen dat de uitvoer van de bestanden in de formaten die uw animator kan lezen. of u kunt het downloaden van gratis of commerciële modellen van sites zoals turbosquid, renderosity, daz3d en Stichting 3d, maar een paar te noemen.
na het importeren, het model moet mogelijk worden gewijzigd, verplaatst en/of geheroriënteerd. Zorg ervoor dat het model van het centrum over de virtuele draaitafel en ligt volledig binnen het venster van de camera. het model moet "on the ground" met haar rug geconfronteerd met de camera.
LIGHTWAVE: openen van het model motie opties dialoogvenster en selecteer de null als zijn ouder.
POSER: open venster van de eigenschappen van het model, klik op 'Stel ouder' en schakelt u het uit de lijst met objecten. kunt u dan desgewenst het selectievakje, opent u het eigenschappenvenster en uncheck de zichtbaarheidsopties.
Speel de animatie om te controleren dat het voertuig goed is parented aan de virtuele draaitafel, draait mee en volledig binnen het venster van de camera in alle frames van de animatie ligt.