Stap 3: Looping animaties
Een groot nadeel van animatie op een zoetrope in plaats van over een filmstrip is de limiet voor schijfruimte. Als u bent elk frame van de film in de zijkant van een pompoen snijwerk, zal het niet lang meer voordat u rond uw pompoen en uiteindelijk overlapping met het eerste frame opnieuw. Er zijn een paar manieren die je kunt omgaan met dit probleem:
- Elk frame in de animatie kleiner maken, zodat ze alle rond de evenaar van de pompoen passen.
- Hebben uw frames spiraal omhoog rond de pompoen zodat ze elkaar niet overlappen, totdat de kromming van het oppervlak begint doen rare dingen aan uw film.
- Plan vooruit en kies een film die is zeer kort en naadloos lussen met zichzelf. Daarmee bedoel ik dat de overgang tussen het laatste frame terug naar het eerste frame wordt net zo natuurlijk als de overgang tussen de andere twee aangrenzende frames weergegeven.
Optie 1 is nuttig tot op zekere hoogte, maar u zult snel beperkt door de fysieke bedwingt van uw handigheid en de structurele integriteit van je pompoen.
Optie 2 is interessant ontwerp, maar zeer moeilijk om effectief te gebruiken. Het blijkt ook een lus in een nachtmerrie *.
Optie 3 is waarschijnlijk de beste oplossing. Looping animaties zijn veel minder schokkend om te kijken en kunt uitvoeren voor meer met minder frames. Voor het gemak adviseer ik met het maken van een eenvoudige, en 16-frame animatie in een lus. Op een pompoen geeft gebruik van 16 frames u een goed compromis tussen de gladheid van de animatie en de framegrootte.
* Als u zich afvraagt, is de manier om rond dit te regelen uw frames in een gevouwen-van-8-figuur en kies Slim een frame dat tweemaal in de animatie verschijnt als het snijpunt van de twee lussen. Het is onhandig en onnodig opzichtig. Ik vind het geweldig.