Stap 1: Arduino code...
#include < Servo.h >
Servo servo1;
int servangle = 0; Servo hoek variabele
int potPin = 4; Selecteer de invoer pin voor de potmeter
int ledPin = 13; Selecteer de pin voor de LED
int val = 0; variabele de waarde afkomstig van de sensor opslaan
int valInc = 4; int currAngle = 0; int newAngle = 0; int delayTime = 0; //////////////////////////////////////
/ Analoge Lees pinnen const
int buttonPin = 2;
VOID myServo1 (int curAngle, int newAngle, int angleInc, int incDelay) {}
Als (curAngle < newAngle) {voor (int hoek = curAngle; hoek < newAngle; hoek += angleInc) {servo1.write(angle); delay(incDelay);}}
anders als (curAngle > newAngle) {voor (int hoek = curAngle; hoek > newAngle; hoek-= angleInc) {servo1.write(angle); delay(incDelay);}}
}
VOID Setup
{Serial.begin(9600);
pinMode (ledPin, OUTPUT); de ledPin verklaren als uitgang
pinMode(buttonPin,INPUT);
servo1.attach(9);
delay(1000);
servo1.write(90); gaan verticale
delay(5000); wacht 5 seconden
servo1.write(172); } //start rollen door het verlagen van speelgoed frame
void loop {}
Als (digitalRead(buttonPin) == HIGH) {}
Val = analogRead(potPin) * 2; luiden naar de waarde van de pot-sensor (1 tot 1024)
Serial.Print ("poy val ="); Serial.println(val);
digitalWrite(ledPin,HIGH);
servo1.write(90); Zet frame verticale
myServo1(172,90,1,15);
delay(val);
servo1.write(172);
myServo1(90,172,1,5); Zet frame omlaag langzamer dus niet te stuiteren het
digitalWrite(ledPin,LOW); }
}