Stap 3: Morphing een raster met kromming
Nu heb ik een 3D-oppervlak met een raster van punten en waarden voor verandering in de kromming voor elk punt. Ik wil volgende verschuiven de punten in mijn raster op basis van de waarden van mijn kromming, zodat de punten met grotere kromming zullen nauwere samen. Ik schreef een Python-script stapsgewijs elke kromming om waarde te voegen en opnieuw toegewezen die waarden zodat deze overeenkomen met het domein van mijn oppervlak. Op deze manier elke waarde ligt op het oppervlak proportioneel aan de waarde van de kromming. (Opmerking: Ik ben niet een erg goede programmeur, zodat mijn methode misschien niet de beste).
Volgende ik wil uitrollen (plat) mijn afwikkelbare oppervlakte en mijn omgevormd UV-coördinaten toe te passen op dat oppervlak. Rhino heeft een opdracht voor het uitrollen van een oppervlakte (Surface > uitrollen afwikkelbare Srf). Met het uitgerolde oppervlak, ik pas mijn omgevormd raster en gebruik van lambrisering Tools aan het morph een 2D patroon van curven aan elke cel van het raster.
De instellingen aan het begin van de definitie verandert uw patroon voor lasersnijden. U telling is het aantal verdelingen in de U-richting (parallel aan de bezuinigingen). V telling is het aantal verdelingen Richtung V (loodrecht op de bezuinigingen). Meestal wil je een kleiner getal in de richting van U en grotere Richtung V zodat uw rooster veren zijn langer en meer flexibele (dit zou mathmatically toegepast, maar ik zal praten over dat in de laatste stap). Het domein begin en domein einde schuifregelaars invloed op hoe de waarden van de kromming zijn opnieuw toegewezen, en op zijn beurt, de omvang van hoe ze worden omgevormd. Waarden van 0-1 hebben de neiging om patronen die te dicht bij elkaar aan laser gesneden. Instellen van de eindwaarde van het domein ergens tussen 0,4 en 0,6 neigt te werken het beste.