Stap 10: Parametrische kerf buigen
Mij zijn geweest using lambrisering tools voor sprinkhaan voor het genereren van patronen op gebogen oppervlakken. De lambrisering tools "morph 2D" tool kunt u een 2D curve op een 3D-oppervlak morph. Het doet dit door het verdelen van een oppervlak door het UV-domein om een raster te maken. Vervolgens het strekt zich uit een patroon in de frames gemaakt door het raster. In dit geval ben ik het op een platte 2D oppervlak morphing, maar het lijkt dat het patroon verandert niet wanneer het is afgevlakt. Ik neem aan dat het oppervlak domein is gelijk aan de afgevlakte oppervlakte (corrigeer me als ik verkeerd ben). Het patroon in de foto's is gemaakt door een raster met 1 divisie in de richting van U en X aantal verdelingen in de richting van de V. Dit proces in het algemeen werkt goed voor eenvoudige lint-achtige oppervlakken, maar is niet een accurate manier voor het genereren van de juiste bocht voor elk oppervlak.
De foto's hierboven zijn het bewijs van begrippen gebruikt voor mijn instructable de Bloom-Lamp en een andere lamp die is nog steeds een work in progress.
De volgende stap zal zijn algoritmisch het berekenen van de dichtheid van de patroon gebaseerd op de kromming van het oppervlak en de richting van de bocht. Een idee zou zijn om het vinden van de punten met de meeste kromming op het oppervlak en gebruik de punten als raster attractors.
Als je ideeën hebt, gelieve te halen waar ik ben gebleven en vergeet niet om te delen met de rest van ons.
Geniet van uw curvy hout!