en hier:
http://blog.makezine.com/2012/08/10/Build-a-Touchless-3D-tracking-interface-with-Everyday-Materials/
De controller is samengesteld uit een kartonnen ondersteuning, 3 "platen" van aluminiumfolie, afgeschermde draad, weerstanden, een arduino en een computer met een lader en de juiste software.
Door je vuist in de ruimte tussen de platen, maakt u een condensator tussen je vuist en de platen, met de platen bij sommige spanning en je lichaam op de grond (maak je geen zorgen - dit is veilig!)
Door het veranderen van de afstand tussen je vuist en de platen, wijzigt u de capaciteit. De Arduino kunt dit meten door aarding van de platen, daarna laten opladen van een bron van constante 5V en meten hoe lang het duurt om te laden aan een bepaalde drempel. Ditmaal wordt bepaald door de RC constante (gelijkwaardige weerstand van het circuit tijden de capaciteit), en aangezien de weerstand constant is, het is een maat voor de capaciteit.
De Arduino kan het meten van de wijzigingen in deze opladen tijd ten opzichte van een eerste kalibratie, en door de code van de verwerking, het cijfers uit de locatie van uw hand.
Een kort overzicht van de stappen:
1. bouw de kartonnen ondersteunende structuur afgebeeld met 3 (niet-raken) stukken aluminiumfolie
2. constructie het circuit dat zullen we later met afgeschermde draad, alligator clip hoofden en weerstanden.
3. Steek het circuit in de Arduino (download 1.5 verwerken als u het niet reeds hebt) en run de code hier gevonden: https://github.com/Make-Magazine/3DInterface
4. stormloop naar de Processing Schets en ervoor te zorgen dat de condensator kan zin is de locatie van uw hand zoals in de video's van de gidsen die wij gekoppeld hierboven
5. Wijzig de code in de Processing Schets zodat het stuurt gegevens over de locatie van je hand naar de Arduino via de seriële poort
6. Wijzig de Arduino-code zodat die informatie gebruiken om het rijden van een apparaat van uw keuze! Moet u het apparaat uit elkaar te halen en sommige ingangen van de Arduino draad in de circuits. Wij kozen om te rijden de gasklep van een extern gecontroleerde helikopter, variërend van rotor snelheden (en dus de hoogte die de helikopter vliegt op) afhankelijk van de positie van uw hand.
Dit project nog enkele verbeteringen kon gebruiken en ons toe te voegen plezier! Vanwege dit, we zullen proberen te beschrijven een aantal van de grootste problemen die we tijdens het maken van het project tegenkwamen, hoe we hen opgespoord, en beheerd te corrigeren (of niet).