Stap 3: Sluit de PS3-controller op verwerking
Eerst zullen wij moeten Processing zowel de ProControll bibliotheek downloaden:
http://processing.org http://creativecomputing.CC/p5libs/procontroll/
Vervolgens zullen we willen onze PS3-Controller op de computer aansluiten. Op macs weet u dat u bent gekoppeld wanneer u het bluetooth-symbool wijzigen. Bekijk de onderstaande afbeelding.
Nu dat we beide pakketten hebben, installeren van Processing en unzip de ProControll bibliotheek.
Verwerking maakt een map met de naam verwerking ergens in uw computer wanneer u het installeert. (De mijne was in documenten.) Dit is waar al uw Processing projecten worden opgeslagen.
In ons geval moeten we de ProControll-bibliotheek toevoegen aan onze bibliotheken die ons ter beschikking in de verwerking.
Maak een map in het verwerken van map met de naam van de bibliotheken en sleept u de uitgepakte ProControll-bibliotheek naar deze map.
Hebt u Processing open nu, wilt u het programma opnieuw voordat u kunt beginnen met behulp van de bibliotheek die we zojuist hebt toegevoegd.
Omhoog volgende: laten we verbinden dat PS3-Controller!
(Ok, dit is waarschijnlijk de meest intimiderend stap, maar ik zal u begeleiden bij het.)
De ProControll-bibliotheek heeft een grote reeks van voorbeeldcode om ons aan de slag.
Door slepen en neerzetten van de voorbeeldcode uit de documentatie van de printDevices() op de ProControll web pagina, kunnen we zien dat de PS3 is erkend door te verwerken.
http://creativecomputing.CC/p5libs/procontroll/controllio_method_printdevices.htm#
Hier is wat u zult moeten doen:
na het uitvoeren van de pringDevices()-voorbeeldcode, controleren om ervoor te zorgen dat de naam van de PS3-controller is gelijk aan de Test-code die ik opgenomen. Als het is, geweldig! Ga naar de volgende stap!
Als dat niet het geval is, moet u de naam van de controller vervangen door de naam die u ontvangt na het uitvoeren van de printDevices()-voorbeeldcode. U zult deze naam plaatsen in de code die ik geef je in de latere stappen. U zult ook moeten doen hetzelfde voor de namen van de twee analoge sticks.
(U kunt de Test code die ik opgenomen die rond een plein in reactie op de linker analoge stick van de PS3 beweegt om te zien als u alles naar beneden tot nu toe heb uit te voeren.)