Stap 12: Post Processing om diepten
Zoals vermeld in stap 11, als vastgelegd, zal het/de object(en) die u zich concentreren op lijken te zijn op het oppervlak van het scherm met nauwere dingen popping. Hoewel veel 3D films opzettelijk voorwerpen ver voor het oppervlak te geven van de gevolgen van de in-your-face geplaatst hebt, het is echt niet een aangenaam of natuurlijke manier om te zien de meeste scènes. Zo is vaak het beter om de codering, zodat de weergave gedraagt zich als een venster, met 3D-functies alle "achter het glas."
Als u van plan op de post-processing push objecten achter het oppervlak, moet u niet zich te richten op het dichtstbijzijnde object. In plaats daarvan kunt u richten aan het isoleren van een bepaald object, net zoals u zou doen in 2D fotografie.
De nabewerking om te veranderen wat er op het oppervlak is heel simpel. Bijvoorbeeld met behulp van GIMP met een groen/magenta anaglyph, gewoon de Decompose tool in het menu kleuren/onderdelen gebruiken. Het ontleden van het beeld in rood, groen en blauw lagen. Schuif de groene laag links of rechts zodat het object dat u wilt worden op het oppervlak lijnen-up tussen de lagen van groen en rood/blauw. Als de verschuiving groot is, moet u wellicht de afbeelding uitsnijden zodat de randen volledige kleurgegevens hebben. Gewoon Compose de afbeelding als u klaar bent.