Stap 3: Sommige eenvoudige Code
Programma moet worden gestart:
Const int coinInt = 0;
CoinInt hechten aan Interrupt Pin 0 (Digital Pin 2). Pin 3 = Interrpt Pin 1.
vluchtige float coinsValue = 0,00;
De coinsValue ingesteld op een vluchtige float
Vluchtige zoals deze variabele elke keer verandert de Interrupt wordt geactiveerd
int coinsChange = 0;
Een munt is ingevoegd vlag
VOID Setup
{
Serial.begin(9600);
Start seriële communicatie
attachInterrupt (coinInt, coinInserted, stijgt);
Als coinInt gaat hoog (een puls), de coinInserted functie aanroepen
Een attachInterrupt wordt altijd geactiveerd, zelfs als je met behulp van vertragingen
}
void coinInserted() void loop
De functie die wordt aangeroepen elke keer ontvangt een puls
{
coinsValue = coinsValue + 0,05;
Als we de pols om 5p of 5c te geven toevoegen we dit aan de coinsValue
coinsChange = 1;
Vlag die is er een munt ingevoegd
}
{
if(coinsChange == 1)
Controleer als een munt is ingevoegd
{
coinsChange = 0;
unflag dat een munt is ingevoegd
Serial.print ("Credit: £");
Serial.println(coinsValue);
De waarde van munten ingevoegd afdrukken
}
}
PROGRAMMA EINDE!
Dit eenvoudige programma zal het schrijven van de totale waarde van munten naar de seriële monitor ingevoegd.
Als u het project dat wilt moet beginnen automatisch nadat zeggen 50p of 50c is ingevoegd wordt vervangen door:
Serial.Print ("Credit: £");
Serial.println(coinsValue);
met:
Als (coinsValue > = 0.50)
{
uw code hier, bijvoorbeeld grote Flashing Lights! en Serial.println ("Ik ben MAKING MONEY!');
}
GEFELICITEERD
De elektronica kant is voltooid, doorgaan als u wilt Interface met een venster-toepassing die u hebt gemaakt