Stap 3: Upload het programma
Kopieer en plak het programma in de Arduino IDE en uploaden naar de Arduino
Programma:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
/*
Twee team naar boven en beneden de drukknop scoren met reset
Wat het doet:
Zintuigen bij de knoppen staat wijzigen en toegevoegd of afgetrokken
één van het totaal passende teams
Resetknop stelt de scores van beide teams terug naar nul
Prints resulteert in seriële Monitor
Voel je vrij om te gebruiken en dit voor elk doel wijzigen
Geniet van!
*/
Const byte knop = A0;
Const byte Button1 = a1 worden verkregen;
Const byte Reset = A2;
Const byte Button2 = A3;
Const byte Button3 = A4;
byte ButtonState;
byte ButtonState1;
byte ResetState;
byte ButtonState2;
byte ButtonState3;
byte lastState = laag;
byte-telling = 0;
byte count1 = 0;
VOID Setup {}
Serial.begin(9600);
pinMode (knop, INPUT);
pinMode (Button1, INPUT);
pinMode (Reset, INPUT);
pinMode (Button2, INPUT);
pinMode (Button3, INPUT);
}
void loop {}
Knoppen
ButtonState = digitalRead(Button);
ButtonState1 = digitalRead(Button1);
ResetState = digitalRead(Reset);
ButtonState2 = digitalRead(Button2);
ButtonState3 = digitalRead(Button3);
Einde van de knoppen
Aantal knoppen en Display
Als (ButtonState & & ButtonState! = lastState) / / knop van de hendel, geen ontdendering nodig.
{
if(count < 255) / / dit zal controleren om te zien als de telling binnen een bereik van 0 is - 255, en om het even wat over dat, het zal tellen opnieuw terug naar 0. Natuurlijk, zal dit gebeuren toch omdat graaf een BYTE, en niet een int of een ander type is.
graaf += 1; hetzelfde als count = count + 5;
anders
Graaf = 0;
delay(250);
Serial.Print ("rode Team score:");
Serial.println(Count);
}
Als (ButtonState1 & & ButtonState1! = lastState) / / knop van de hendel, geen ontdendering nodig.
{
if(count < 255) / / dit zal controleren om te zien als de telling binnen een bereik van 0 is - 255, en om het even wat over dat, het zal tellen opnieuw terug naar 0. Natuurlijk, zal dit gebeuren toch omdat graaf een BYTE, en niet een int of een ander type is.
graaf-= 1; hetzelfde als count = count + 5;
anders
Graaf = 0;
delay(250);
Serial.Print ("rode Team score:");
Serial.println(Count);
}
Als (ResetState & & ResetState! = lastState) / / knop van de hendel, geen ontdendering nodig.
{
if(count < 255) / / dit zal controleren om te zien als de telling binnen een bereik van 0 is - 255, en om het even wat over dat, het zal tellen opnieuw terug naar 0. Natuurlijk, zal dit gebeuren toch omdat graaf een BYTE, en niet een int of een ander type is.
Graaf = 0;
anders
Graaf = 0;
count1 = 0;
delay(250);
Serial.Print ("rode Team score:");
Serial.println(Count);
Serial.Print ("Blue Team score:");
Serial.println(count1);
}
Als (ButtonState2 & & ButtonState2! = lastState) / / knop van de hendel, geen ontdendering nodig.
{
if(count1 < 255) / / dit zal controleren om te zien als de telling binnen een bereik van 0 is - 255, en om het even wat over dat, het zal tellen opnieuw terug naar 0. Natuurlijk, zal dit gebeuren toch omdat graaf een BYTE, en niet een int of een ander type is.
count1 += 1; hetzelfde als count = count + 5;
anders
count1 = 0;
delay(250);
Serial.Print ("Blue Team score:");
Serial.println(count1);
}
Als (ButtonState3 & & ButtonState3! = lastState) / / knop van de hendel, geen ontdendering nodig.
{
if(count1 < 255) / / dit zal controleren om te zien als de telling binnen een bereik van 0 is - 255, en om het even wat over dat, het zal tellen opnieuw terug naar 0. Natuurlijk, zal dit gebeuren toch omdat graaf een BYTE, en niet een int of een ander type is.
count1-= 1; hetzelfde als count = count + 5;
anders
count1 = 0;
delay(250);
Serial.Print ("Blue Team score:");
Serial.println(count1);
}
lastState = ButtonState;
Aantal knoppen en Display einde
} //Void lus einde
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------