Symbolische doel is de creatie en co-existentie van de spelers en niet de soevereiniteit.
Homo ludens! Hoe te spelen
Nemen van de koning en de koningin van het Schaken (er zullen uw Anubis en Bastet)
Neem 10 pionen van het Schaken (er zullen uw piramides)
Neem een dobbelsteen
Een handvol steentjes
De analytische instructies van het spel op de website van het spel bekijken
Bekijk de voorbeelden van de presentatie van het spel hieren hier.
Bekijk De galerij van G.-Fivos Sargentis met meer speelgoed en spelletjes.
Beschrijving van het spel
Er is een wereld (het octagon). De wereld bevat 20 ruimten en 5 plaatsen volgens het oorspronkelijke ontwerp van de binnenstad met het nummer 3.
De plaatsen van ideeën zijn 4. Het centrum is een andere plaats.
Er zijn ideeën (steentjes) buiten de wereld. Het doel is het genereren van ideeën, om te zetten op het gebied van ideeën in de wereld en tot projecten voor elke speler. Dus, wanneer de speler vangt het idee / pebblein het gebied van ideeën, het idee/pebble wordt een project/pebble en de speler het pakt.
Elke speler speelt met zijn dipool (Anubis en Bastet), de piramides en het sterven.
o Anibus bewegingen binnen de ruimtes zoals de koning in het schaakspel en kunnen niet worden gedood.
o Bastet bewegingen binnen de ruimtes als van de koningin in Schaken maar kunnen worden gedood.
o blijven de piramides, zodra zij zijn geplaatst, stil.
Anubis zowel Bastet hebben de mogelijkheid om de ideeën-projecten, i. e te realiseren. ze kunnen gaan tot de gebieden van ideeën en het idee omzetten in een project. Zolang er ideeën/steentjes buiten de wereld zijn, kunt Anubis of Bastet gaan naar gebieden van ideeën. "hier moet een idee/pebble zodat het uitgroeien een project/kiezelsteen tot kan. Om de ideeën in de wereld, heeft Bastet te gaan van het center, en elke keer een kiezelsteen is gezet in één van de gebieden van ideeën. Deze gebieden zijn "inactief" zolang er geen idee geboren op hen is, en de cijfers gaan niet op lege gebieden. Enig idee kan worden gemaakt in project door Anubis of Bastet van elke speler (die houdt de pebble dan).
Anubis en Bastet kan niet springen over elke andere Anubis of elke andere Bastet.
Tijdens het spel kan elke tijd/beweging, de speler:
§ Verplaatsen van zijn/haar Anubis en Bastet, of plaats een piramide.
§ Een dobbelsteen gooien (en doen of niet doen als het sterven zegt).
§ Niets doen.
Anubis
Hij is niet toegestaan om worden gebracht op het gebied van het centrum.
Hij kan niet door gaan (over) de piramides.
Hij kan niet worden gedood.
Bastet
Wanneer Bastet gaat naar het midden dan:
o kan ze genereren een idee/pebble ter wereld, in een vrije ruimte tussen de gebieden van ideeën.
o (?) Ze kan een idee/pebble, die kunnen bestaan op het gebied van ideeën en trek hem uit de wereld vernietigen.
o als ze vernietigt, blijft de speler roerloos voor twee uur/bewegingen van de andere speler. Als ze een idee genereert, speelt ze haar volgende uur/beweging.
o wanneer Bastet ligt in het centrum en genereert of vernietigt, in haar volgende uur/beweging, ze moet afstappen zonder de optie van een dobbelsteen.
Een die Bastet kan worden gedood door een ander Anubis of een ander Bastet
Als Bastet krijgt gedood, blijft de speler die haar vermoord roerloos voor de komende drie uur/bewegingen.
Bastet kan niet worden gedood in de gebieden van de wereld.
Bastet kan worden hersteld.
Als in één uur/beweging de speler het sterven gooit en een 1 rolt. Bastet wordt vervolgens opnieuw gegenereerd vanuit elke piramide gekozen binnen de ruimte of elk gebied van de ideeën (zonder een idee). Als ze wordt geregenereerd van een piramide, gaat de piramide naar de speler die zijn/haar Bastet geregenereerd.
Als een speler retourneert projecten/kiezels aan de gebieden van ideeën, zodat alle vier gebieden van ideeën een idee/pebble elke hebben (een idee/pebble kan vooraf in deze gebieden bestaan), vervolgens Bastet opnieuw wordt gegenereerd vanuit het midden (dit moet leeg zijn).
Bastet kan proberen te gaan door middel van (meer dan) een piramide die naast haar (niet diagonaal). Ze doet dat, als het sterven nummers 3 en 6 brengt (of de onderdelen zonder nummers, als ze de dobbelsteen van het spel, die geen nummers 3 en 6).
Piramide
Zodra de piramide is geplaatst in de ruimte, heeft de speler geen eigendom eroverheen.
Na wordt geplaatst in de ruimte, blijft een piramide onbeweeglijk.
Een piramide mag niet worden gebracht in de gebieden.
Wanneer Anubis en Bastet zijn opnieuw gegenereerd van een piramide, gaat een piramide in de hand van de speler die ze erdoorheen geregenereerd.
Het spel
Genesis
Anubis en Bastet worden gebracht op het gebied van ideeën
Elke speler begint met 2,4,5 piramides in zijn handen dat (bepaald door een dobbelsteen).
Elke speler plaatst twee van zijn piramides in de ruimten van de wereld (waar hij houdt).
Anubis και Bastet Anubis en Bastet zijn geboren door de piramides die zijn geplaatst in de ruimtes.
Anubis en Bastet verplaatsen in de wereld maken ideeën/kiezels, die in de handen van de spelers als projecten/kiezels verschijnen zal.
Graven
Wanneer de spelers zijn uitgeput van ideeën/steentjes buiten de wereld, kiezen Anubis en Bastet één gebied van ideeën te worden begraven. Anubis en Bastet Ga naar de gebieden van ideeën zonder een idee/pebble er.
Zodra ze zijn begraven op het gebied van ideeën, dient de speler zes ruimten die aanraking van de ruimtes van twee graven, van zijn/haar Anubis en Bastet.
Ruimten die moeten worden gedekt voor de bouw van een graf, in de linker benedenhoek van de wereld
De dekking van de ruimten van het graf wordt gedaan met de potentiële bestaande dekking van de ruimte met piramides. In de volgende bewegingen, andere piramides en projecten/kiezels worden geplaatst, die zich in de handen van elke speler. In deze fase, worden de piramides en projecten/kiezels geplaatst in de ruimtes van de graven (niet in de rest van de ruimten).
Tijdens de voltooiing van de bouw van graven voor één speler, de andere speler beweegt Anubis-Bastet, een piramide of project/pebble plaatst, of gooit een sterven maar op hetzelfde moment, in elke zijn uur/beweging, plaatst een project/kiezel in de ruimte van de wereld, behalve de ruimten van zijn graven.
De projecten/keien die worden geplaatst in de ruimtes, bestaan als de piramides in de ruimten (maar Bastet is niet opnieuw gegenereerd door deze).
Wanneer een speler de bouw van zijn graven voltooit en uit de piramides en projecten/kiezels loopt, geen heeft / andere projecten/kiezels in de ruimten van de wereld te verplaatsen kan plaatsen, heeft geen opties voor verdere bewegingen en het spel eindigt voor hem.
Regeneratie
De speler die de graven van zijn Anubis en Bastet voltooit en heeft meer projecten/kiezels in zijn handen op het einde van het spel, wordt opnieuw gegenereerd door het spel en wint het spel.
De speler die de graven van zijn Anubis en Bastet, voltooit wint, noch verliest (regeneraat via het spel).
Als de wedstrijd met de speler zijn dipool hebben begraven eindigt zonder na afloop van de graven van zijn Anubis en Bastet, verliest hij/zij het spel.
Als de wedstrijd met de speler niet in staat eindigt te zijn/haar dipool begraven, dan verliest hij/zij het spel drie keer.
Als de wedstrijd bij de speler niet met Bastet in de wereld eindigt, verliest hij/zij het spel zeven keer.