Stap 1: Modelbouw
Om modelize de dikte van de stenen lagen, gebruikte ik de studie van de Franse archeoloog Georges Goyon getiteld "Les rangs d'assises de la Grande Pyramide" BIFAO 78 (1978), p. 405-413.
Er zijn 201 fysieke lagen variërend tussen 49,5 cm voor de dunste laag nr. 173 tot 150 cm tot de dikkere laag no.1. Daarom introduceerde ik 201 vakken in Blender, elk van hen met de maatregel die het verslag op een schaal van 1/10000. Vervolgens ik gestapeld de vakken langs de z-as. De X-en Y-afmetingen van elk vak werden zodanig te volgen van de helling van de apothem vastgesteld. (14/11 /) en het eerste vak (basis van de piramide) meet 230.35m. Dus, aan het eind, ik kreeg een model dat hetzelfde aantal dozen als de fysieke lagen van de piramide heeft. Om te beëindigen van het model samengevoegd ik alle dozen (modificator "Unie" in Blender) voor een enkele waterdichte shell die doorgegeven van de 3D-werkset van Blender.