Stap 6: Spelen van het spel
Voor de computerinteractie met de moet u een Telnet-client. Windows-gebruikers kunnen proberen TeraTerm Pro, mijn favoriet of Putty, beide gratis toepassingen. Beide bieden ondersteuning voor emulatie van de VT100 (zonder VT100 emulatie de uitvoer onverwachte tekens bevatten kan en wordt niet goed opgemaakt). Mac en Linux-gebruikers zijn op je eigen. Welke klant dat u gebruikt, selecteer SERIEEL op een baud-rate van 9600.
Of u de Telnet-client of niet gebruiken, is het spelen hetzelfde. De deelnemers zijn de moderator (die daadwerkelijk kan twee personen, één om te lezen van de vragen en één aan de console gebruiken) en een (Ja, een) voor vier spelers.
Het spel stappen zijn:
- De console zal beginnen de speler LEDs in chase modus die aangeeft van de periode van Wachten voor vraag , die geen time-out heeft verlichting.
- Moderator schakelaar S6 persen en houdt tot de chase lichten te stoppen, die de Vraag lezing periode begint.
- Tijdens Vraag lezen, als een speler op een ring-knop, wordt een 0,25 tweede ring-in boete gegeven aan de speler. De speler is geblokkeerd beltonen voor 0,25 seconden zodra de ring-in periode begint.
- Moderator is voltooid de vraag en persen S5 die de Ring-In periode begint.
- De Ring-In periode duurt vijf seconden.
- Als geen in aanmerking komende speler binnen de vijf seconden ringen, de vraag is afgewerkt en het spel keert terug naar de periode van Wachten voor vraag , stap 1.
- De LED van de eerste speler aan de ring in licht en het antwoord periode zal beginnen.
- De antwoord -periode duurt maximaal vijf seconden.
- Als geen antwoord wordt gegeven, maar er is ten minste één speler die in aanmerking komen om te bellen, de huidige speler is geblokkeerd van geluid in op deze vraag en het spel keert terug naar de Ring-In periode, stap 5.
- Als een onjuist antwoord wordt gegeven de moderator persen overschakelen S5 (Verkeerde antwoord) en als er ten minste één speler die in aanmerking komen om te bellen is, de huidige speler is geblokkeerd van geluid in op deze vraag en het spel keert terug naar de Ring-In periode, stap 5.
- Als een onjuist antwoord of geen antwoord wordt gegeven en is er niet op ten minste één speler die in aanmerking komen om te bellen, de vraag is voltooid en het spel keert terug naar de periode van Wachten voor vraag , stap 1.
- Als het juiste antwoord is gegeven, de vraag is afgewerkt en het spel keert terug naar de periode van wachten voor vraag, stap 1.
Speel blijft totdat iemand de stekker trekt.