Stap 1: Ontwerp eenvoudige 3D Mesh
EENVOUDIGE!!! KISS!!!
Blender en andere CAD-programma's zijn enorm en hebben vele vele kenmerken. Gebruik ze allemaal niet. Richten op een paar tegelijk voor wat je nodig hebt. Als werken met studenten dit een essentieel punt is. Gebruik alleen deze voor dit project. Ze kunnen experimenteren buiten klasse met anderen. Proberen dit proces een paar keer heel snel en fluency met deze enkele commando's te ontwikkelen. Voor meer praktijk adviseer ik hoogst Andrew Price's Blender goeroe tutorials, vooral dit één. Hij heeft een downloadbare map met de basiscommando's.
/ Beroepsvaardigheden hier:
- Wijzigen van de grootte van de deelvensters Blender
- Objecten verwijderen
- Mesh-objecten toe te voegen
- Navigatie met cijferpaneel
- Schakelen tussen modi bewerken en object
- Klik met de rechtermuisknop om te selecteren
- 'a' Alles selecteren of uit
- "e" voor het extruderen van gezichten
- "g" voor grijper
- "b" voor vak selecteren
- "c" en "Geef" voor cirkel selecteren
- "s" voor schaal
- Installeren van plugins
- Een ongevouwen net exporteren
Instructies volgt foto bestelling
- Download en installeer Blender hier
- Open Blender
- Gebruik van een muis met een rolknoop indien mogelijk
- Vereenvoudig uw Blender-venster door trekken deelvensters over elkaar heen met behulp van het kleine driehoekje in de hoek. Fig 1
- Selecteer alle objecten met behulp van rechts klikken of door op "a" op het toetsenbord.
- Verwijderen met de DELETE-toets vervolgens OK
- Menu onderaan toevoegen > MESH > cirkel
- Verandering het aantal hoekpunten met behulp van het invoervak op de linker kant, als je het niet ziet, scroll naar beneden.
- Schakelen op BEWERKINGSMODUS met behulp van de kleine knop aan de onderkant van het hoofdvenster.
- Klik op "e" om het extruderen en vervolgens onmiddellijk "z" te beperken van het 3D-effect om de z-richting.
- Experimenteren met het aantalstootkussen, knoppen, 4,6,2,8 draaien de weergave, 7,1,3 boven, zijkant, front weergaven instellen. 5 is belangrijk omdat het knevels perspectief of rechte (orthogonale) weergave. Zijn op in de linker bovenhoek van het 3D-deelvenster dat het vertelt u welke u bekijken. In en uitzoomen met de muis van de middelste roller of het stootkussen van het aantal "+" en "-"
- Eindig met nummer Pad 5 (ortho) en 3 juiste weergave. Het is belangrijk om te doen veel van de rechte bewegingen in orthogonale platte weergaven zodat de objecten niet gedraaid of scheef
- Klik op de knop aan de onderkant van het 3D-deelvenster dat zegt "beperken van de selectie zichtbaar" klikt u erop zodat wanneer u de weergave draaien, kunt u zien draadframe door middel van het model, nu wanneer u selecteert, dingen helemaal door het model zal worden geselecteerd.
- Klik op "b" voor vak selecteren. Selecteer de bovenste rand van het model.
- Menu MESH > gezichten > vulling (Alt-F) niet zo vrij als"gezicht", maar betere resultaten in het einde.
- Klik op "een" te deselecteren
- "b" naar vak Selecteer en herhaal vervolgens om te sluiten van de bodem
- Links paneel zoekt "lus knippen en dia" Verplaats de muis naar de buis en toevoegen van divisies. Vijf werken goed voor een hoofd en een lichaam.
- Zijaanzicht, "b" Schakel elke laag.
- "s" aan schaal ring elk (Zie afbeeldingen voor suggesties)
- Klik op het Gezicht selecteren van de pleintjes aan de onderkant van het 3D-deelvenster
- Klik met de rechtermuisknop om te kiezen van een gezicht
- "e" om het extruderen van gezichten van ledematen. Extruderen het einde weer te maken van een gezamenlijke zoals een knie of een voet.
- "een" te deselecteren
- "c" te selecteren punten met een cirkel, terug naar de selectie voltooien
- Selecteer een ledemaat of een gezamenlijke en "s" op schaal
- "g" om te grijpen en het verplaatsen van een selectie "x", "y", "z" op het beperken van verkeer in die richting, om precies te zijn, te zijn proberen om bewegingen alleen in de voorkant, zijkant en top uitzicht.
- ** protip, met de optie gezicht selecteren op roll rond het model voor de puntjes op de randen te controleren. Als er een stip op een rand, betekent het er een gezicht met nul gebied er, "g" aan het gezicht verbonden aan de gedegenereerde gezichten grab and drag te bloot en hen uit te breiden. Selecteer elk en verwijderen.
- Opslaan vroeg en vaak.
- Doe dit een paar keer vanaf nul te krijgen goed in. Het wordt zeer snel als je ervaring opdoen.