Stap 2: Ontvouwen Mesh met een platte net
Verschillende programma's kunnen dit op verschillende manieren doen. Mijn favoriet, speciaal gebouwde net hiervoor heet Pepakura Designer. Het is de 30 bokken voor persoonlijke werk meer dan waard. Voor in de klas is het waarschijnlijk te duur dus gratis opties enkele van de nieuwe hulpmiddelen van Autodesk en een plugin geprogrammeerd door Adam Dominec (Emu) voor Blender omvatten.
- Ga naar http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6 / P...
- Downloaden naar de verlenging, exporteren: papieren Model, kennis te nemen van het versienummer om ervoor te zorgen dat uw Blender compatible.
- Open Blender
- Menu bestand > Voorkeuren van de gebruiker
- Klik op het tabblad ADDONS
- At de bodem Klik op de knop Installeren vanuit bestand
- Het vinden van de plaats waar u het bestand hebt gedownload. Selecteer het en klik op de knop Installeren uit bestand bovenaan rechts.
- Zoek in de Plugins voor "papier"
- Vink het vakje naast de lopende persoon te activeren van de plugin. U wellicht om dit te doen telkens als u blender open en wilt dingen ontvouwen.
- Wanneer de plugin is geactiveerd, in het 3D-deelvenster is er nu een nieuwe reeks van commando's beschikbaar op de linker- en een nieuwe optie in het menu exporteren voor het exporteren van een papieren model.
- In de BEWERKINGSMODUS voor uw model op de linker control panel scroll omlaag verplaatsen
- en klik op UNFOLDABLE maken
- Als het werkt, ziet u rode lijnen weergegeven op uw model, dit zijn de gesneden naden.
- Als het niet werkt, ziet u een cryptische fout scherm. Wat gebeurd is waarschijnlijk is dat er wiskundige fouten in het model, de meest voorkomende van deze is als een gezicht heeft aangebracht met nul gebied langs een rand. U kunt deze gezichten vinden door te klikken op het gezicht selecteren in de onderrand van het 3D-venster en klik vervolgens op zoek naar punten, niet in het midden van de gezichten, maar aan de randen. "g" voor grijper, pak de gezichten naast deze rare punten en sleep uit te breiden en de extra gezichten bloot. Verwijder ze.
- Als het werkt: onder de unfoldable knop maken is er een venster dat "4 eilanden" of iets dergelijks zeggen zal, dit is het aantal stuks dat het model heeft gesneden. Meetkundig is het onmogelijk om het ontvouwen van alle shapes in slechts één stuk plat. Denk na over de stukken die u zou willen samen naaien. Bijvoorbeeld zijn scheiden van ledematen of radiale lijnen of rond concentrische lijnen snijden vaak leuk.
- Om een idee van wat de computer stukken gegenereerd, menu bestand > exporteren > papieren MODEL
- Sla het bestand op en open het vervolgens in een vectorafbeeldingen bewerken van programma's, zoals Inkscape of Adobe Illustrator of Corel Draw, veel CAD-programma's kunnen dit ook doen. Meer hierover in de volgende stap
- Terug in de Blender: als wilt bewerken de naden snijden, klik op de Rand selecteren bij de bodem van de het 3D bewerkingsvenster.
- Klik met de rechtermuisknop op een rand om deze te selecteren
- aan de linkerkant, zoekt u de knoppen maken naad of duidelijk naad de status wijzigen van een rand blik op de bovenstaande afbeelding van de bear's kont. Daarop heb ik veranderd de computer gegenereerde snijden lijnen als u wilt dat een meer elegante regeling. Kijk naar de verschillen in de netten voor en na.
- Wanneer u klaar bent met bewerken wat je denkt, zal werk ga terug en klik op UNFOLDABLE maken de computer start met uw bewerkingen en proberen om een wiskundig compatibel verzameling van eilanden.
- Menu bestand > exporteren > papieren MODEL