"Hang op," zou je zeggen, "Hoe is dit verschillend van Arduino of Legos? Zij beweren robotica om makkelijk te maken ook."
What's wrong with Legos?
Misschien u Lego Mindstorms heb gezien, maar zijn niet bereid aan shell uit $200 tot $400 voor het systeem. Dit Instructable is voor u aangezien de robot kan veel goedkoper en eenvoudiger, maar nog steeds doen leuke en interessante trucs.
Een van de echte troeven van de oorspronkelijke Mindstorms was de programmeeromgeving. Aangezien het werd ontworpen met kinderen in gedachten, verstrekt het een intuïtieve, grafische manier van programmeren. (Maar vrienden vertellen me dat het is geworden opgeblazen en enigszins intimiderend in de NXT-versie is.) Ik zal je laten zien een soortgelijke, eenvoudiger grafische omgeving die kunt u kostenloos hebben.
Wat is er mis met Arduino?
Als je een heleboel geek wensen te-bes, hebt u een Arduino of sommige smaak van Freeduino gekocht. Aangetrokken door de lage prijs en de eenvoud van de hardware, besteld u. U gedownload en geïnstalleerd de software, kreeg een led of twee te knipperen, gekeken naar alle grote dingen in de vele bibliotheken - en dan zet het opzij. Het was allemaal gewoon te overweldigend! En probeert iemand anders bibliotheek code te wijzigen was gewoon te ingewikkeld.
De oplossing
Stel dat er een manier was om de goedkope hardware van de Arduino te combineren met een intuïtieve programmeeromgeving zoals Mindstorms? Wat denk je? Er is! En de software is publiek domein, open bron (zoals in "gratis") niet minder. Voor leraren en opvoeders is er zelfs gratis cursusmateriaal. Niet krijgen veel beter.
Ik zal een beetje achtergrond geven dus u de stukken begrijpen zult, dan leg ik uit hoe maak je eigen robot ontwikkeling en de programmeeromgeving. De grafische Programming Environment staat bekend als "Of" en de hardware van de robot is bekend als "Babuino". Ik zal je vertellen alles over hen, hoe ze te krijgen, en hoe hebben plezier met hen. Zo hangen, hier gaan we! Babuino / of is in gebruik in Spanje , Argentinië en de U.S. .
Wanneer u dit Instructable hebt voltooid, weet u hoe een Arduino Maak een programmeerbare robot controller en het instellen van een grafische programmeeromgeving voor het. Ik zal bieden enkele aanwijzingen die u zullen helpen interface robotic hardware aan de controller. In een geplande follow-up geef ik gedetailleerde instructies op hardware interfacing.
Belangrijke opmerking: Wanneer ik het gebruiken van de naam "Arduino" bedoel ik niet alleen de (niet heel auteursrechtelijk beschermde) Arduino zelf, maar ook de vele versies van het publieke domein gezamenlijk bekend als "Freeduino". In sommige gevallen, ik gebruik de term "Ard/vrije-duino", maar de voorwaarden moeten onderling verwisselbaar worden beschouwd voor de toepassing van dit Instructable.