GPA rekenmachine maken in Java Application program


maken GPA Calculator in Java-toepassing programma

Het doel van deze instructieset is hoe Bereken uw GPA tijdens het semester. Berekening van uw GPA (Grade Point Average) is gemakkelijk en essentieel. Weten van uw GPA is belangrijk bij het beoordelen van uw verbetering en bepalen uw academische staan voor een bepaalde semester. Het eerste ding dat je toekomstige werkgever zal kijken in CV is uw GPA omdat je kwaliteiten veel over u als persoon vertellen kunnen. Daarom is het belangrijk om te weten hoe uw GPA berekenen en zie wat u nodig hebt om te verbeteren. Volg de volgende stappen uit voor het berekenen van uw GPA in Java.

Stap 1: Installeer Java Developers Kit - download: JDK 6
(http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html)
En Installeer DrJava inleidende Programming Environment - downloaden: DrJava stabiele versie (http://www.drjava.org/)

Stap 2: Voor het schrijven van uw codes hebt om te beginnen uw Java met "import java.util.Scanner;". Deze tool kan gebruikers hun gegevens in invoeren. Vervolgens moet u een klassenmethode als openbare klasse de naam van het programma, samen met de belangrijkste methode zoals openbare statische nietige leiding (Koord args []) maken en deze opslaan.
Opmerking voor elke methode dat moet u openen en sluiten beugel. De haakjes vertellen de computer dat de code bij de methode hoort.

Stap 3: Verklaren en initialiseren van variabelen. In deze stap moet u weten welk gegevenstype u moet gebruiken. Moet u de tekenreeks voor de rang aangeeft aan uw declareren omdat gebruikers wilt invoeren rang in brief zoals A, B +, C-, enz.  Voor het verklaren van krediet voor elke eenheid, totaal punten voor elke klasse, totaal credits die je verdienen en GPA moet u dubbele omdat het wellicht decimalen.

Stap 4: Gebruiker op invoer wordt gevraagd. Opmerking de klassen die u opnemen wilt om erachter te komen een specifieke GPA, bijvoorbeeld een GPA voor uw minor of major.
• System.in slaat de informatie van de gebruikers (input).
Bijvoorbeeld:
-Scanner console = nieuwe Scanner (System.in);
• System.out.println worden uitgevoerd en kunt u het afdrukken van uw resultaat.
Bijvoorbeeld:
-System.out.println ("Voer het aantal credits van de klasse 1 (een getal)");
-credit1 = console.nextDouble();

Stap 5: Punten aan elke graad voor de opgenomen klassen toewijzen.
• Gebruik als anders verklaring te vergelijken student rang met rang waarde en rekening houdend met validatie input.
• Voor elke klasse, vermenigvuldigen de rang punten door het aantal eenheden.
Opmerking u moet if/else statement en formule voor alle eenheden, zodra u met uw eerste eenheid gedaan u kunt kopiëren/plakken de if/else-instructie en formule, maar vergeet niet om de naam van de eenheid te wijzigen.

Stap 6: Maak een formule voor het berekenen van uw GPA.
• Voeg de totale rang punten u geïdentificeerd in stap hierboven.
• Verdeel het totale aantal rang punten door het totale aantal eenheden (credit).
• Het resultaat is uw GPA.

Stap 7: uitprinten van de GPA en het afronden van twee decimalen.
• Gebruik van System.out.printf ("Your GPA is: %.2f\n", + gpa);
• Printf kan gebruiker hun uitvoer opmaken.

Stap 8: uw verklaring en het programma sluiten met behulp van nauwe haken "}".

Stap 9: Compileren en uitvoeren van het programma.
• Compiler vertaalt de code in computertaal die binaire (0s en 1s). Ook uw syntaxisfouten worden gemarkeerd.
• Run knop uitvoeren en het programma testen.

Stap 10: test dubbel controleren uw resultaat en zorg ervoor dat het klopt. (Controleer voor logische fout omdat soms uw resultaat logisch verkeerd is).

Dit is de code algoritme voor GPA Calculator:
"invoer java.util.Scanner;
openbare klasse StudentGPA {}
openbare statische nietige leiding (Koord args[]) {}

Tekenreeks rang = "";
dubbele credit1;
dubbele credit2;
dubbele credit3;
dubbele credit4;
dubbele gradeValue = 0;
dubbele totPtsClass1 = 0;
dubbele totPtsClass2 = 0;
dubbele totPtsClass3 = 0;
dubbele totPtsClass4 = 0;
dubbele totPts = 0;
dubbele totalCredits = 0;
dubbele gpa;

Scanner console = nieuwe Scanner (System.in);
System.out.println ("Voer het aantal credits van de klasse 1 (een getal)");
credit1 = console.nextDouble();
System.out.println ("Voer uw kwaliteiten voor de klasse 1 (hoofdletters zoals A, B +, C-)");
rang = console.next();

Als (grade.equals ("A"))
gradeValue = 4,00;
anders als (grade.equals("A-"))
gradeValue = 3.67;
anders als (grade.equals("B+"))
gradeValue = 3,33;
anders als (grade.equals("B"))
gradeValue = 3,00;
anders als (grade.equals ("B-"))
gradeValue = 2,67;
anders als (grade.equals("C+"))
gradeValue = 2,33;
anders als (grade.equals("C"))
gradeValue = 2,00;
anders als (grade.equals ("D +"))
gradeValue = 1.33;
anders als (grade.equals ("D"))
gradeValue = 1,00;
anders als (grade.equals ("F"))
gradeValue = 0;
anders als (grade.equals ("FX"))
gradeValue = 0;
anders
System.out.println ("ongeldige Grade");

totPtsClass1 = gradeValue * credit1;

System.out.println ("Voer het aantal credits van de klasse 2 (een getal)");
credit2 = console.nextDouble();
System.out.println ("Voer uw kwaliteiten voor de klasse 2 (hoofdletters zoals A, B +, C-)");
rang = console.next();

Als (grade.equals ("A"))
gradeValue = 4,00;
anders als (grade.equals("A-"))
gradeValue = 3.67;
anders als (grade.equals("B+"))
gradeValue = 3,33;
anders als (grade.equals("B"))
gradeValue = 3,00;
anders als (grade.equals ("B-"))
gradeValue = 2,67;
anders als (grade.equals("C+"))
gradeValue = 2,33;
anders als (grade.equals("C"))
gradeValue = 2,00;
anders als (grade.equals ("D +"))
gradeValue = 1.33;
anders als (grade.equals ("D"))
gradeValue = 1,00;
anders als (grade.equals ("F"))
gradeValue = 0;
anders als (grade.equals ("FX"))
gradeValue = 0;
anders
System.out.println ("ongeldige Grade");

totPtsClass2 = gradeValue * credit2;

System.out.println ("Voer het aantal credits van de klasse 3 (een getal)");
credit3 = console.nextDouble();
System.out.println ("Voer uw kwaliteiten voor de klasse 3 (hoofdletters zoals A, B +, C-)");
rang = console.next();

Als (grade.equals ("A"))
gradeValue = 4,00;
anders als (grade.equals("A-"))
gradeValue = 3.67;
anders als (grade.equals("B+"))
gradeValue = 3,33;
anders als (grade.equals("B"))
gradeValue = 3,00;
anders als (grade.equals ("B-"))
gradeValue = 2,67;
anders als (grade.equals("C+"))
gradeValue = 2,33;
anders als (grade.equals("C"))
gradeValue = 2,00;
anders als (grade.equals ("D +"))
gradeValue = 1.33;
anders als (grade.equals ("D"))
gradeValue = 1,00;
anders als (grade.equals ("F"))
gradeValue = 0;
anders als (grade.equals ("FX"))
gradeValue = 0;
anders
System.out.println ("ongeldige Grade");

totPtsClass3 = gradeValue * credit3;

System.out.println ("Voer het aantal credits van de klasse 4 (een getal)");
credit4 = console.nextDouble();
System.out.println ("Voer uw kwaliteiten voor de klasse 4 (hoofdletters zoals A, B +, C-)");
rang = console.next();

Als (grade.equals ("A"))
gradeValue = 4,00;
anders als (grade.equals("A-"))
gradeValue = 3.67;
anders als (grade.equals("B+"))
gradeValue = 3,33;
anders als (grade.equals("B"))
gradeValue = 3,00;
anders als (grade.equals ("B-"))
gradeValue = 2,67;
anders als (grade.equals("C+"))
gradeValue = 2,33;
anders als (grade.equals("C"))
gradeValue = 2,00;
anders als (grade.equals ("D +"))
gradeValue = 1.33;
anders als (grade.equals ("D"))
gradeValue = 1,00;
anders als (grade.equals ("F"))
gradeValue = 0;
anders als (grade.equals ("FX"))
gradeValue = 0;
anders
System.out.println ("ongeldige Grade");
totPtsClass4 = gradeValue * credit4;

totPts = totPtsClass1 + totPtsClass2 + totPtsClass3 + totPtsClass4;
totalCredits = credit1 + credit2 + credit3 + credit4;
GPA = totPts / totalCredits;

System.out.printf ("Your GPA is: %.2f\n", + gpa);
}
}”

Gerelateerde Artikelen

Stappen voor het maken van een computer programable vulkaan

Stappen voor het maken van een computer programable vulkaan

hebt u ooit geprobeerd om een vulkaan uitbarsten met behulp van elektriciteit? Heeft u geeft up omdat je ook verward? Goed met de hulp van mijn project zul je niet te gaan door middel van de complicaties van het uitzoeken van het voor jezelf. U zal p
Java Programming Part2(Text and running)

Java Programming Part2(Text and running)

In uw java.java moet je de code-openbare klasse java {}openbare statische nietige leiding (Koord args[]) {}}}Dus als we zijn gaan maken van java-programma's moeten we is tekst en de code voor een eenvoudige regel tekst-System.out.println ("Hallo Java
Maken van een spel in Kladblok en nog veel veel meer

Maken van een spel in Kladblok en nog veel veel meer

Dit is mijn eerste instructable. Zo hebt u please suggesties commentaar. Laat aan de slag!Als we alle het woord Kladblok horen denken we aan sommige saai nutteloos toepassingen te noteren van spullen. Goed Kladblok is veel meer dan dat.. We kunnen co
Leer hoe te maken een OS

Leer hoe te maken een OS

een OS (werkend systeem) is het fundament van elke computer. Het bevat alle programma's en bestanden die nodig zijn voor de computer te laten functioneren. Besturingssystemen zijn gemaakt van honderdduizenden regels code en meestal is geprogrammeerd
Met behulp van Java aan een Object om het hoofd van de muis te draaien

Met behulp van Java aan een Object om het hoofd van de muis te draaien

als u ooit hebt gebruikt van Java 2D API u waarschijnlijk weten hoe wilde te maken van een teken geconfronteerd met uw muis. Dus je kreeg op google en het opgezocht en wat denk je? ER ZIJN GEEN RELEVANTE RESULTATEN! Ah. Dus ik een uur uitzoeken hoe g
TI-84 Plus (Silver Edition) Advanced Programming

TI-84 Plus (Silver Edition) Advanced Programming

dit is het advanced niveau van de programmering van de TI-84 plus of zilver editie. Ik adviseer om te doen de beginners instructable ( voordat dit instructable. Zorg ervoor dat u bekend bent met alle opdrachten die worden gebruikt in de programma's d
Sluit het Carriots apparaat aan paniek de Status bestuur - Apparaatstatus

Sluit het Carriots apparaat aan paniek de Status bestuur - Apparaatstatus

deze tutorial is alles over het aansluiten van de status van uw apparaten in Carriots, een M2M applicatieplatform, met Paniek de systeemstatus van iPad app.  We begeleiden u door het opzetten van een DIY Panel in Status bestuur en tot oprichting van
Hoe zit het lezen van technologische blogs op één plaats.

Hoe zit het lezen van technologische blogs op één plaats.

We begonnen deze blogs om andere professionals kennis delen en verspreiden van informatie aan degenen die kunnen profiteren van onze expertise in het gebruik te maken van deze diensten, toepassingen, technologieën en maximaliseren van de efficiëntie
Hoe maak je een Instant API met behulp van Wolfram taal

Hoe maak je een Instant API met behulp van Wolfram taal

Voor degenen die nieuw voor de programmering, is deze video een aardige inleiding aan Application Programming Interfaces (API's) - https://wolfr.am/7xO0cta8U kunt in een instant API unleash the power van de Wolfram taal in uw eigen codering/app/websi
Braille taal ingeschakeld mobiele telefoon voor slechtzienden

Braille taal ingeschakeld mobiele telefoon voor slechtzienden

De mobiele telefoons veranderd vandaag mensenlevens op vele manieren. Er is grote behoefte om uit te breiden van de verschillende functies die door mobiele telefoons voor blinde persoon. We geloven sterk dat deze voordelen in het algemeen bijdragen z
DTMF gebaseerd obstakel ONTWIJKT ROBOT

DTMF gebaseerd obstakel ONTWIJKT ROBOT

is gebaseerd op DTMF-technologie, waarmee uw auto op de lage en hoge frequentie van de aantal u gedrukt in uw mobiele telefoon reageert, na het geven van een ring,Stap 1: DIAGRAM blokkeren De werking principe achter het PROJECT wordt geïllustreerd IN
Een verhaal vertellen met vrij beschikbare gegevens en visualisatie tools.

Een verhaal vertellen met vrij beschikbare gegevens en visualisatie tools.

Dit Instructable doorloopt u een stapsgewijze tutorial te ontwikkelen van een visualisatie met behulp van open source tools en openbaar beschikbare gegevens. Het werd geschreven door Mark Falvo en Andrey Talman.Stap 1: Vind een verhaal te vertellenWa
De ultieme VBS Tutorial

De ultieme VBS Tutorial

VBS is een van de populairste programmeertalen op instructables, dus er zal zeker verscheidene instructable gidsen over het programmeren van VBS. Echter de meeste van hen haasten via opdrachten en Toon enkel de eenvoudige manier om ze te doen. Ze heb
Codering van een kubus

Codering van een kubus

Terug te keren naar de vorige les: OverzichtLes overzicht:In deze les leert u hoe maak je de code voor een eenvoudige kubus-vorm.Bekijk het hele project van de "Tinkercoding een huis met Shape Generators" op TinkercadStap 1: Application Programm