Onzichtbare gravitatiegolven radiogolven, geluidsgolven, enz., praktische en begrijpelijker maken met robotica AR (Augmented Reality) met behulp van een eenvoudig apparaat ik heb uitgevonden op de leeftijd van 12, in 1974. Dit apparaat is zo eenvoudig dat een kind kan het bouwen, maar door het te combineren met Robotica, het voor een ware 3D augmented reality display dat hoeft niet een speciale bril zorgen kan te zien.
In dit Instructable we nemen deze eenvoudige apparaat, die gewoon lineaire serie van lichtbronnen waarin een natuurkundige grootheid (een eerdere Instructable toonde hoe een te maken), en met behulp van de Robotica van animatie voorzien. Sommige zeer eenvoudige robotica kun je van gevonden voorwerpen, zal het apparaat verplaatsen op een gecontroleerde manier. Het is dit besturingselement waarmee de herhaalbaarheid, en herhaalbaarheid is wat maakt golven en andere periodieke patronen zichtbaar door persistentie van blootstelling (aan het menselijke netvlies of fotografische opnamemedia).
Achtergrond:
Gravitatiegolven zijn onzichtbaar, immaterieel en moeilijk te begrijpen, maar ik wilde een manier om mijn kinderen over deze belangrijke bijdrage aan natuurkunde te onderwijzen. Zodat de golven visueel begrijpelijk die heb ik besloten om toe te voegen aan hen varieert hun transformatie Hilbert tijden de vierkantswortel van een negatief, zodat de energie in het signaal, in plaats van snel verdwijnen en verschijnen, langzaam met de tijd, het meer zichtbaar maken van de onderliggende energie-envelop.
Werkte ik met mijn kinderen en mijn afgestudeerde studenten, evenals studenten aan de Universiteit van Toronto te monteren van een team, en we stak zijn hand uit naar de groep LIGO op mijn alma mater (MIT), en ook gegevens verkregen door de LIGO sites, om mee te werken.
Onderwijs en teambuilding:
Dit is een groot team building-project, en projecten zoals dit vertegenwoordigen een kans echt goed onderwijs met voorbeeldige teambuilding als volgt:
Ik stelde het idee voor het zwemmen van spinnen aan studenten in mijn klas ECE516 en Anshuman (een student in de klasse) schreef een 3D visualisatie te visualiseren wat het spinnen die duik zou uitzien. Marc en ik bouwde ook sommige ARbotics systemen, en Max kwam met sommige 3D-gedrukte ontwerpen. Hierboven afgebeeld zijn Ken, Max, mijzelf, Anshuman, Sarang, Nitin, Adnan en Pete, ook bezig met het project; Pete en Sarang doen lopende werkzaamheden op zwemmen, en de twee Alexanders werkte ook aan het zwemmen. Stephen en Helton (niet hierboven afgebeeld) hielp in sommige van de eerder fotografische opname van dit project. Sarang, Adnan en Nitin, zijn bezig met de Transformatie van de Chirplet te vertegenwoordigen gravitatiegolven; je kunt duidelijk zien dat het signaal hier de vorm van een chirplet neemt. Op dezelfde manier dat een wavelet een stuk van een golf is, is een chirplet een stuk van een Tjilpen, dat wil zeggen een gelokaliseerde (windowed) Tjilpen.
Samen bouwden we een eenvoudige robot die een duik (sequentiële Wave inprenting Machine beweegt) in een eenvoudige gecontroleerde patroon, zodat het Impressum van de gravitationele golven op de menselijke netvlies of op fotografische film met behulp van PoE (persistentie van blootstelling). Zie mijn eerdere Instructables op zwemmen en fenomenale Augmented Reality met behulp van een eenvoudige lamp of LED.
Dit Instructable Augmented Reality robotica ("ARbotics") zal introduceren: Robotica gecombineerd met de fenomenologische persistentie van blootstelling principe maken golven tastbaar en dus meer leerzaam zowel kinderen als volwassenen gelijk.