Stap 1: Het begon met de spoorweg: fenomenale Augmented Reality met duik op de trein sporen
(Rails als een vorm van beeldende kunst: hier is 3 foto's nam ik in de buurt van het spoorlijnen in het centrum van Dundas, Ontario, in de jaren 1980, waarvan er één werd gebruikt als een paginagrote advertentie in impuls Magazine: visualisatie van circulair gepolariseerde radiogolven met sequentiële Wave inprenting Machine.)
Ik heb altijd al een fascinatie voor spoorlijnen, jeugd, als een manier van begeleiden van mijn arrays van lichtbronnen via een straight of zachtjes ruimte-tijd continuüm gebogen. Wandelen langs de sporen met de duik tijdens een lange blootstelling foto, kon ik uitzetten uit of in kaart te brengen een fysieke werkelijkheid langs een gladde traject. Ik ben ook opgegroeid met modelspoor en speelgoed raceauto (slotcar) sets, die ik ook als basis gebruikt voor het maken van fenomenologische augmented reality-systemen.
Ik gebruikte om soms bouwen kleine spoorwagons en andere objecten voor gebruik op echte trein tracks, bijvoorbeeld om te duwen langs een van de tracks, of soms iets een beetje groter dat beide sporen zou straddle. In 1984 verhuisden mijn ouders naar een nieuw huis dat gelegen direct naast een mooie set van spoorlijnen die de grens tussen de gemeenten Bussum en Dundas, gedefinieerd was zodat ik onmiddellijk dit werk door een reeks van fenomenologische augmented reality foto's geïntensiveerd.
Maar u hoeft niet het spoorlijnen om fenomenale augmented reality SWIMbots, je hoeft alleen maar een klein model railroad of speelgoed raceauto of stuk speelgoed slotcar en zelfs als u geen om het even welk van hen, een eenvoudig zachtjes gekromd of recht stukje hout of metaal zal doen. U kunt zelfs gebruik maken van de rand van een bureau, en kunt u een eenvoudige "motorrijtuig" uit een L-vormige houten blok dat dia's langs de rand van het Bureau!