Stap 4: Nabewerking
Nu dat je huis en je hebt honderden bug bites, 3 volledige geheugenkaarten, en je been is bloeden zonder aanwijsbare reden, je laad-up van uw foto's in Adobe Lightroom en... ze zien als vuilnis eruit! Raak niet in paniek. Er is nog werk aan de winkel, in tegenstelling tot de meeste terrestrische, normaal licht foto's, u zult moeten doen een beetje van het werk te krijgen van de afbeeldingsgegevens te vertegenwoordigen de scène die je schieten. Ten eerste, als u uit de hele nacht toen gaan slapen geweest bent en op hen in de ochtend werken. Uitgeput en ongeduldig zal veroorzaken meer schade aan uw beelden dan het nemen van slechte om te beginnen met. Werken met een fris paar ogen en een verse hersenen.
ONBEWERKTE afbeeldingsgegevens moet worden verwerkt tot bruikbare beelden. Als u niet ze (meer hierover later stapelen bent) dan kunt u doorgaan en beginnen verwerken ze normaal met behulp van Adobe Camera RAW, Lightroom, enz. You Gonna wijzigen deze beelden 500 keer voordat u tevreden bent, zodat back-ups. Gebruik uw levels en curves tools om contrast zodanig aanpassen dat lawaai tot een minimum beperkt en de sterren pop. Controleer het hele beeld op 100-200% zoom en elimineren van een heldere RGB dode pixels. Ook kijk voor gebieden zwaar geluid besmet, zoals één hoek van het beeld wordt magenta. Dit wordt veroorzaakt door interferentie van andere onderdelen in de camera, zoals een hete beeldprocessor, of een onjuist afgeschermde RF bron zoals de voeding. Hoe duurder de camera, hoe kleiner de kans dit moet gebeuren. Mijn 400D heeft een hot spot in de bodem juiste hoek die af en toe me verdriet en sommige hete pixels veroorzaakt, maar ik nog steeds beheren. Hier is een voorbeeld van het ruispatroon gegenereerd op mijn sensor in de loop van verscheidene 9 tweede ISO 1600 posities. Het is verbeterd om aan te tonen van detail en omgezet in grijswaarden.
-Zie bijgevoegde afbeelding 1-
Zoals u kunt zien, is dat een heleboel lawaai! Hier is waar afbeeldingen stapelen kan helpen. Als ik wil een opname van iets vaag zoals de Andromedanevel, of de Orionnevel in mijn beeld ik zal moeten lange belichtingen, en ik zal het genereren van een heleboel lawaai. Deze ruis, met uitzondering van warme of dode pixels, verandert na verloop van tijd. We kunnen profiteren van dit met speciale software om de signaal / ruisverhouding (SNR). Stel je het geluid van een fluitje aan het opnemen bent, en er zijn veel mensen die praten in de achtergrond. U weet het fluitje straalt een Toon bij 2600 Hz, maar de frequenties van het praten zijn variabel. Door het isoleren van de frequentie die niet mag veranderen, kunt u gemakkelijk degene die doet, het wegwerken van de achtergrondgeluiden verwijderen. Afbeeldingsgegevens wordt verwerkt op een vergelijkbare manier. Wanneer u een enkele, lage ruis signaal heeft u gewoon de amplitude (daling van de lage kant van het dynamisch bereik met behulp van het niveau's gereedschap) kan verminderen en ontdoen van veel van het. U kunt ook algoritmische tools zoals Noise Ninja gebruiken om ze te verwijderen, maar u zal verliezen sommige beeldhelderheid. Als u veel soortgelijke posities nemen, en de gegevens vervolgens wiskundig te combineren terwijl gelijktijdig het genereren van een kaart van het lawaai dat is gevonden in de beelden, kunt u verwijderen van het lawaai of de SNR verhogen. Om dit te doen, moet u een programma zoals Deep Sky Stacker, die vrij is. De website bevat uitgebreide informatie over hoe het te gebruiken, maar ik zal u een overzicht over hoe dit proces voor onze doeleinden werkt.
-Zie bijgevoegde afbeelding 2-
- Alvast een aantal "Licht Frames", misschien 30 of meer foto's van de scène zoals u normaal zou schieten. Concentreren op de juiste techniek hier, ze zal niet kijken spectaculaire zelf maar zullen ze echt pop later. Waarschijnlijk ziet ze soort van ruwe, zoals hierboven. Opmerking het uitgesproken lawaai in de linker benedenhoek (die voorheen de onderkant rechts op de sensor het wegknippen verticale afdrukstand.) Dit is een enkel frame, 30 seconden bij ISO 1600, genomen terug toen ik eerst dit spul leren was.
- Alvast een aantal "Donkere Frames" door met behulp van de exacte dezelfde instellingen, maar zetten de lensdop op. Dit zal toestaan de software later te maken een storingsplan. Dit moet worden gedaan in de elektromagnetische dezelfde temperatuur, zo schieten ze ideaal tussen de Frames licht of schieten ze nadat je de normale beelden. Hoe meer van deze u verzamelen, hoe beter. Zorg ervoor dat u hebt dezelfde ISO, belichtingstijd, enz. Dit maakt het storingsplan zoals eerder, ik u toonde die DSS gebruiken zal om het lawaai van de uiteindelijke uitvoer verwijderen.
- (Optioneel) schieten een paar "Flat Frames" waar je een gelijkmatig verlichte wit schiet oppervlak met behulp van dezelfde lens kenmerken. Brandpuntsafstand, diafragma, enz. Bloot, zoals u dat gewend bent een ander tijdstip. Dit kan thuis gedaan worden. De software zal deze beelden later gebruiken om te berekenen vignet correcties, aangezien dit met elk frame veranderen zal als de hemel beweegt. De software zal stapelen de gemeenschappelijke ruimte in het beeld, teruggooi de randen waar er geen overlapping is tussen frames. Vignet correctie zal optreden voordat dit, zodat de ster gegevens blijft behouden.
- Licht, donker en Flat frames importeren DSS en uw instellingen configureren. U zult moeten lezen van de site van DSS en maak uzelf vertrouwd met de software uitgebreid te begrijpen wat de instellingen doen al, maar de standaardinstellingen zijn een OK-plek om te beginnen.
- Registreren (uitlijnen), en de beelden te stapelen. U kunt simpelweg hit "Check All" en hit "Stack gecontroleerd foto's", op zal prompt automatisch registreren hen.
- De uitvoer van DSS aanpassen zoals je zou een RAW opname die u voorbereidt voor bewerken. De curve van de helderheid te brengen in overeenstemming met het histogram aanpassen. Als er een vreemde kleurzweem, gebruiksconcentraties de RGB/K voor positiebepaling zulks. De verzadiging wellicht worden verhoogd als het beeld ziet er ook grijs.
-Zie bijgevoegde afbeelding 3-
Nu we praten, recht? O.k. kunnen we nu een 32-bits per pixel afbeelding bewerken in Photoshop (Gimp als u masochistisch bent) besparen. Aanpassen van de belichting en Gamma om de helderheid van de afbeelding rechts in je editor naar keuze, of een HDR-werkstroom gebruiken om de afbeelding naar een normale 8 bpp. In Adobe Photoshop CS5 kun je gewoon overschakelen modi naar 8 bpp en gebruiken van de blootstelling/Gamma dialoog die komt om de uiteindelijke uitvoer, dan ken verder bewerken als je in 8 bits modus. Pas de afbeelding totdat u tevreden met de kleur en het contrast vertegenwoordigd bent en het pronken!
-Zie bijgevoegde afbeelding 4-
De kern van ons melkwegstelsel, met nevels en stof rijstroken van onze spiraalarmen.
Dit beeld is verwerkt om maximaal detail en veel zwakker objecten te tonen.
-Zie bijgevoegde afbeelding 5-
Dezelfde afbeelding als boven, verwerkt om aan te geven meer van wat u ziet
met het blote oog. Ik heb gewoon de blootstelling/Gamma-instellingen gewijzigd
bij het converteren naar 8 bits, aangepaste niveaus en kleurbalans.
In dit voorbeeld was verwerkt van de originele beelden die ik nam terug toen ik was het leren, en je dat ik gefaald zien kunt om controle van de ruis in de hoek zelfs met de donkere frames, en de kleur is een beetje uit. Ik ben tonen u in het volgende voorbeeld, in plaats van een perfect beeld, zodat u wat u weet kunt verwachten wanneer u start trying zulks. Vanaf hier kan je veel meer, zoals compositing uw gestapelde hemel beeld met een statische landschap blootstelling, en nog veel meer.