Stap 20: De Arduino schets
Voor het uploaden van de schets die u wilt loskoppelen van de bluetooth-module of druk op de knop op de klok tijdens het uploaden.
Het bestand bevat een map die moet je in de "Arduino" map in uw map 'documenten'.
Vervolgens moet u herstarten (of start) de Arduino software. De schets (programma) vindt u in de "schetsboek" onder het keuzemenu 'bestand'.
Sommige binaire
Om de cijfers en letters op de klok hoeft u te doen sommige binaire-berekening:
digitalWrite (latchPin, laag);
shiftOut (dataPin, clockPin, MSBFIRST, 2);
shiftOut (dataPin, clockPin, MSBFIRST, 232);
shiftOut (dataPin, clockPin, MSBFIRST, 62);
shiftOut (dataPin, clockPin, MSBFIRST, 18);
digitalWrite (latchPin, hoge);
}
Dit is de code om een nummer te maken. In dit geval is het een twee. De getallen: 18, 62, 232, 2 maken de cijfers. Ze komen achteruit.
De cijfers zijn build up als volgt:
_ _ _ 1 2 3
|/ \| 18 22 23 4
| | 17 5
|\_ _ _/| 16 25 24 6
|/ \| 19 20 21
| | 15 26 27 7
|\_ _ _/| 14 8
13 29 28 9
12 11 10
Deze 29 LED's zijn verdeeld in 4 bytes van 8 LED's elk.
De eerste byte is LED 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
De tweede is LED 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
De derde is LED 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
De laatste is LED 25, 26, 27, 28, 29
Om een cijfer willen we zien heks LED's we wilt inschakelen.
Dit is voor de 2 LED 2, 5, 10, 11, 12, 13, 14, 20, 22, 23, 24, 26
Dit is dus in de eerste byte LED 2 en 5. We hebben om dit te schrijven in binaire:
01001000
De eerste bit is de moeite waard 1 de tweede 2 de derde 4 de vierde 8, enzovoort. De bits zal waard zijn:
1 2 4 8 16 32 64 128
Dus als we de waarde van de 2de nl de 5de bit toevoegt, dit zal 2 + 16
Het nummer in te voeren wordt 18
Zij zullen worden opgenomen in de chips achteruit zodat u in de code zien kunt dat 18 de laatste waarde geduwd aan de chips is.