Kan het een lastige taak debuggen en visualiseren van realtime gegevens over de Arduino board. U zitten meestal met de standaard uitgang voor seriële, zoals de complexiteit van uw code Arduino groeit dit maakt het onmogelijk om te begrijpen wat er eigenlijk gaande is binnen de Raad van bestuur. Dit op te lossen dat ik een kleine bibliotheek die u toelaten zal om het maken van uw eigen aangepaste GUI voor uw Arduino projecten heb gemaakt. Bekijk deze video om een demonstratie van een eenvoudige hello wereld met een potmeter en een diode:
Vanaf nu heeft het programma de volgende mogelijkheden en functies:
Aangepaste ontwerp uw interface uit de Arduino bord
Definieert u welk schuifregelaars, grafieken en knoppen die u nodig heeft voor uw interface. Doet u dit in uw Arduino schets wat betekent dat de gui programma als een slaaf van de schets fungeert. Alle informatie wordt opgeslagen in je board.
Visualiseren en manipuleren van realtime-gegevens
Of u een lichte RGB-controller of een robotarm maakt, is krijgen een grafische feedback van cruciaal belang om te begrijpen wat er gaande is binnen de Raad van bestuur. Hierdoor kunt u om te begrijpen of het is de hardware of de code die het probleem veroorzaakt. Verder de sliders en knoppen kunt u tweak van de afzonderlijke parameters in realtime. Op deze manier die kun je zien wat de verschillende drempels effect hebben op de interactie.
Opslaan van de parameters in het geheugen van de planken
Wanneer u de parameters geknepen hebben kunt u deze opslaan naar de EEProm van de Raad van bestuur. De parameters zullen automatisch geladen zodra u macht op het bord, zelfs als de computer niet is aangesloten.
Gebruik de zelfde app voor al uw projecten van Arduino
Ik heb tonnen kleine apps voor verschillende projecten. Mijn probleem is altijd om hen te vinden weer een jaar later. Omdat we alles opslaan in de hoef ik maar te houden een app rond de Arduino Arduino configureert automatisch de app voor het huidige project.
Prototype van de interface voordat u de soldeerbout inschakelen
Omdat u kunt het ontwerpen van de gui als u bevalt (binnen redelijke grenzen), kunt u prototype de interface voordat u een fysische interface hebt aangebracht. Dit ook kunt u aan het verdelen van de taken tussen meerdere mensen bijvoorbeeld één persoon is bezig met de hardware en een andere persoon is bezig met de code. Wanneer u hebt aangebracht in de fysische interface de Guino zullen naadloos integreren.
Gebruik het als een fullscreen-dashboard
U kunt het gebruiken als een fullscreen dashboard door F in te drukken en op T te drukken schakelt de zichtbaarheid van het instellingenpaneel. U presenteert hierbij alleen uw aangepaste interface voor de wereld om je heen.
De achtergrond kleur
De achtergrondkleur kan worden gecontroleerd van de Arduino Hiermee kunt u verschillende kleuren voor verschillende schetsen maken. Het kan ook bes gebruikt om waarschuwingen wanneer iets verkeerd is. Kan het groen wanneer alles ok en rode wanneer er iets mis is.
Snel en Slim
Ik neem grote zorg om de voetafdruk op de Arduino zo klein mogelijk te maken - het slaat slechts een minimale hoeveelheid gegevens in het geheugen (concreet een aanwijzer lijst van 100 artikelen). Deze instelling kan worden gewijzigd in de lagere of hogere afhankelijk van de hoeveelheid gui onderdelen die u wilt hebben in uw interface. Het systeem is verder afhankelijk van de EasyTransfer-bibliotheek die de gegevens in binaire vorm worden overgebracht. Elk pakket bestaat uit een byte voor commando, een byte voor item # en een geheel getal voor de waarde. In het ideale geval al uw gegevens moet worden genormaliseerd naar een 16-bits ondertekend geheel getal bereik. Dit betekent optimaal gebruik van de seriële poort bij het werken met gehele getallen (technisch gebruiken we een beetje extra ruimte voor een checksum).
Goed voor Instructables
De GUI kunt u Instructables waarvoor alleen de kerncomponenten. Extra componenten zoals artikelen etc. kunnen vrijwel worden gemaakt via de gui.
Beperkingen en toekomstplannen
Recht nu de app is samengesteld naar de Mac OSX en Windows-platform. Het is geschreven in Openframeworks, dus het moet uitvoeren op andere platforms als goed. Aangezien de app maakt gebruik van de seriële poort die u zal niet zitten kundig voor andere programma's verbinden met de Arduino. Dit zal worden opgelost in een toekomstige release waarin ook een Open Sound Control en een Midi-brug.
Credits:
Programmering en idee door: Mads Hobye
Easytransfer library door: Bill Porter
GUI library door: Reza Alik